אנו חיים בעידן בו המצלמות אינן זרות לילדים, ולא מעט בני שלוש כבר יודעים היטב מהו סלפי, איך מייצרים אותו, ואיך עושים פני-ברווז. בכל זאת, על אף השינויים הטכנולוגיים הכבירים, ילדים הם עדיין ילדים, ויש דברים שנשמרו כפי שהיו, כמו, למשל, משחק חופשי בגן השעשועים. יוצר דוקומנטרי סקרן החליט לעשות סרט שמשלב בין שני הדברים, ולחקור, בעזרת מצלמות גוף חכמות שמורכבות על גופם של 12 ילדים, את החוויה הזאת, הפרועה, החופשית והמוכרת לכולם, שתצולם ותסופר בגוף ראשון, מהחומרים שייקלטו בתריסר המצלמות. כעת, על מנת להגשים את הפרוייקט, הוא יוצא לבקש מימון המוני.
"מעורר זיכרון אישי מהילדות"
לסרט, "PLAY", שמתעתד להיות הראשון שמתאר חוויה אחת מ-12 נקודות מבט שונות של ילדים-צלמים, אחראי הכותב והעורך כריס מוהני מניו יורק, שכותב למגזינים רבים בנושאי טכנולוגיה, ועובד כסגן נשיא מחלקת תכניות באולפני 'מייקר'. "המהות של הסרט היא הפרספקטיבה", אומר מוהני. "אם נקודת מבטו של ילד על זמן המשחק יכולה לעורר בנו זיכרון אישי, מה תעשה קבוצה שלמה של ילדים שמשחקים סימולטנית? איזה רגש היא תיצור בלבו של המבוגר, איזו היסטוריה ילדית אישית היא תעורר? הסרט ינסה לייצר חוויה שלמה, על ידי יצירת ערב רב של חוויות. תריסר ילדים ישחקו במגרש משחקים ניו יורקי, ויעשו מה שמתחשק להם. כל ילד ילבש על חזהו מצלמה שתצלם בווידאו את מה שהוא רואה ושומע. פרספקטיבות נוספות יגיעו ממצלמות סטטיות שנציב ברחבי הגן. התוצאה הערוכה תהיה סרט קצר שיחקור בצורה אותנטית את המשחק הילדותי, ודברים כמו סקרנות, חברות, ניכור, תחרות, פיזיות, ניצחון, תסכול וגאונות. אנו מאמינים שייארגו פנימה נרטיבים רבים, כי שעת משחק אחת תייצר לנו שעות רבות של חומרים וסיפורים".
מוהני, חוקר מדיה חובב, שוקל להפוך את חומרי הגלם שיהיו לו למשחק בפני עצמו, מיצג אינטראקטיבי של חוויות, בו ניתן לבחור בפרספקטיבה של ילד מסויים וללכת איתה, למשל, לספר סיפורים שונים, והוא מקווה אף לתרום את החומרים למחקר. על מנת למצוא משקיעים לפרוייקט, יצר מוהני סרט קצר, בו ביצע את התוכנית בקטן וקצר יותר, ורתם מצלמות מסוג 'גו פרו', מצלמות אקסטרים לצילומים מיוחדים המתאימות לכל מצב, בים, ביבשה או באוויר, על מספר ילדים ונתן להם להתרוצץ במגרש משחקים עם ילדים נוספים. התוצאה מלבבת ומעוררת סקרנות רבה בעולם המדיה הדיגיטלית, ואף הגיעה למדור המומלצים של אתר וימאו.
"הפרוייקט מצריך לוגיסטיקה מסובכת", מסביר מוהני את הצורך בגיוס של 24 אלף דולר. "צריך למצוא לוקיישן בטיחותי וטוב עבור ילדים רבים בבת אחת, שייתן תחושה לא מתערבת, כך שהילדים ישחקו באופן טבעי לחלוטין, כשהוריהם גם נמצאים מסביב. אנחנו כבר אחרי חודשים ארוכים של מחקר ותכנון, וטסטים שונים, כדי שיום הצילום שלנו ילך חלק. האתגר הגדול השני שלנו יהיה בשלב העריכה, זיקוק החומרים לכדי יצירה חזקה וברורה, משעשעת ומרגשת. אני מחכה בקוצר רוח להתחיל לפסל את כל חומרי הגלם המעולים שיצאו לסרט אחד וחוויה אחת".