@alanisdyblexoxo The perfect Christmas present #spotlight #kidsphone #smartphone #mobilephone #toyphone #educationaltoys #kidstoys #toysforkids #giftideas #tiktokmademebuyit ♬ original sound - Alanis Dyble


לא מעט הורים מאפשרים לילsיהם לשחק בטבלט ולצפות במסכים, בעוד אחרים אוסרים עליהם, לפחות בגיל צעיר. אלאניס דיבל, כנראה שייכת לצד הראשון היא החליטה לחלוק ברשתות החברתיות את המתנה "המושלמת" שנתנה לבתה בת ה-3 לכבוד חג המולד: סמארטפון.

הפוסט שהעלתה גרף לא פחות ממיליון צפיות ו-45,000 תגובות, לאחר שכתבה בו: "קניתי לילדה שלי את הטלפון הראשון שלה, כי אני האמא הזו". בפוסט השעלתה אפשר לראות אותה פותחת את המתנה, ומוציאה את המכשיר הנייד עם כיסוי בצורת חד קרן. זהו טלפון חכם לילדים והוא ממש מקסים, יש בו מגוון אפליקציות, הכוללות אודיו, משחקים, מוזיקה מצלמה ועוד: "זה טלפון, רק לא ממש טלפון, כי אי אפשר לעשות בו דברים 'מטורפים', והוא עוזר לילדה שלי".

אלפי אנשים שיתפו את דיעותיהם לפוסט: "המתנה המושלמת להורים עצלנים שרוצים שהילד שלהם יהיה בפינה ולא יפריע להם", כתה מישהו ואחר הוסיף: "ילדים צריכים לצאת ולשחק - ולא בטלפון. קחו אותה לפארק או משהו". "כשהייתי בן 3 יצאתי החוצה, לא ידעתי מה זה טלפון עד גיל 8", כתב גולש נוסף.

דיבל החליטה לענות לגולשים: "אי אפשר לבצע בטלפון הזה שיחות ואין לו גישה לאינטרנט, אז זה לא ממש טלפון גם אם הוא נראה כזה". עם זאת, היו גם כאלה שתמכו באמא: "נתתי לבן שלי את הטלפון הישן שלי, אין בו סים ויש בו משחקים של דיסני, אני אוהבת לראות את התמונות הקטנות שהוא מצלם. הוא לא משתמש בו לעתים קרובות, רק כשאנחנו יוצאים לחופשה". גולש אחר הוסיף כי: "אני חושב שזה צעצוע קטן וטוב לשעשע את הילדים שלך", ואחר כתב: "אני חושב שחלק מהאנשים לא מבינים כמה זה קשה לגדל ילד בן 3. את עושה את זה מדהים. אולי אקנה כזה לאחיינית שלי".

 במחקר שפורסם החודש במגזין הרפואי JAMA עלה כי שימוש בטאבלטים לילדים בגיל 3.5 שנים נקשר ליותר ביטויים של כעס ותסכול בהמשך, ושימוש בטאבלטים בגיל הרך עשוי להזין מעגל קסמים בכל הנוגע לוויסות הרגשי. במחקר השתתפו 315 ילדים בגילי גן מקנדה, כאשר עקבו אחריהם לאורך השנים והעריכו את ביטויי הכעס והתסכול שלהם. לדברי ד"ר מורן שפלר, מומחית לרפואה דחופה ילדים ומנהלת רפואית של מכבי קידס, עלה כי יש יחס דו כיווני - ילדים שהשתמשו בטאבלט חוו יותר תסכול, ומצד שני חוויה של תסכול הובילה את הילדים להשתמש יותר בטאבלט. "כשהורים ואנשי חינוך משתמשים במסך כאמצעי להרגיע את הילדים הם מחמיצים הזדמנויות לנהל רגשות שליליים, ולא לומדים מיומנויות חשובות. הילדים נמצאים פחות באינטראקציה אנושית עם חברים והורים ומחמיצים הזדמנות ללמוד ולתרגל אינטראקציות חברתיות. בנוסף, השימוש משבש את מערכת התגמול והמוטיבציה במוח".