אתם מגיעים הביתה מהעבודה, עייפים ומתוחים, פותחים את המקרר רק כדי לגלות שהוא ריק והילדים שוב מנשנשים ג'אנק. אתם סוגרים את המקרר ומגלים שלדלת שלו מוצמדת רשימת קניות שכוללת מצרכים מהסופר ומהפארם. אתם רושמים עליה "למחר" ויודעים שאין סיכוי שתספיקו הכל בזמן. אבל מה אם היינו אומרים לכם שבלחיצת עכבר תוכלו לקנות חיתולים לתינוק, למלא את המקרר ואפילו לדאוג לארוחה חמה בלי לשטוף כלים? אם זה עדיין נשמע לכם כמו חלום, כנראה שאתם גולשים באתרים הלא נכונים.
>> לעמוד פייסבוק "להיות הורים טובים" עשיתם לייק?
תכירו למשל את bela, אתר להזמנות מוצרי קוסמטיקה, טיפוח ותינוקות עם שליח עד הבית, שמציע את המבחר שקיים בחנויות הפארמים השונות בלי דיילות יופי שמזנקות עליכם מכל פינה. במקום לבזבז זמן יקר בין המדפים ולצאת עם מוצרים שלא תכננתם לקנות, תוכלו לבחור פריטים, להשוות מחירים ולקבל אותם עד הבית באמצעות שליח בתוספת 19 שקלים, או בחינם בקנייה מעל 250 שקלים.
עוד כתבות בערוץ בית ומשפחה:
- "בבטן שלי היו 5 ילדים, מה הבטן שלכם עשתה?"
- תחרות מוזרה: התינוק עם השיער הכי מצחיק
- איך שומרים על שגרת שינה בחופש הגדול?
אתר bela אמנם מגדיר את עצמו כ"אתר לנשים", בעיקר משום שלצד מוצרי התינוקות – חיתולים, משחות, מזון תינוקות, אביזרים שונים וכו' – תמצאו בו מוצרי קוסמטיקה וטיפוח, אבל הוא בהחלט יחסוך זמן גם לאבות ולגברים. "הבנו שמדובר בקהל שהביקור ברשתות הפארם מעמיס עליו קושי רב, בין אם בגלל חלונות הזמן המצומצמים שנותרים פנויים כשיש ילד קטן בבית ובין אם בגלל אי הנוחות שבסיבוב קניות עם עגלה גדולה בין מסדרונות צרים ומדפים עמוסים", מסביר שי אלמוג, היזם מאחורי האתר. "זו אחת הסיבות שבגללן הרחבנו משמעותית את קטגוריית מוצרי התינוקות לאחרונה".
מהמתכון למקרר - מבלי לצאת מהבית
אתרי הפארמים הווירטואליים הם צעד נוסף במהפכת הקניות ברשת, שהולכת וכובשת גם את הצרכנים הישראלים. אחרי שרשתות המזון כמו "רמי לוי", "שופרסל" ו"מגה" השיקו אתרים משלהם, נולד My Supermarket – אתר שמשווה בין מחירי מוצרים זהים ברשת ומציע את סל הקניות המשתלם ביותר עבורכם, בהתאם לרשת ששולחת לאזור מגוריכם. בנוסף, המערכת מציעה לעיתים חלופות זולות יותר למוצרים שבחרתם, בין אם מדובר באריזת חיסכון או מוצר מקביל ממותג זול יותר.
אז אתרי הקניות ברשת חוסכים לנו זמן שאותו נוכל להקדיש לבית ולמשפחה, אבל יש להם עוד יתרון גדול נוסף על הרכישה בשטח. נניח, למשל, שהחלטתם לבשל מתכון שמצאתם ברשת כשגלשתם מהעבודה, אבל אין לכם מושג אם המצרכים הנחוצים להכנתו מחכים לכם במקרר או בארון בבית.
בדיוק בשביל אנשים כמוכם השכילו ב"שופרסל" להשיק אתר מתכונים ייחודי, הרשימות של אמא, שמרכז שלל מתכונים ביתיים שבכל אחד מהם רשימת מצרכים ולינק שבלחיצה עליו ייפתח אוטומטית סל קניות לרכישת המוצרים הדרושים למתכון. בנוסף אפשר למצוא שם רשימות מומלצות למזווה מתוקים, מזווה בישולים, כלים ואביזרים שצריך בכל מטבח וכן הלאה.
אבל גם אם המצרכים שבאמת חסרים במזווה שלכם הם הזמן הפנוי והכוח לבשל, אל תתייאשו. במקום לחמם לילדים עוד שניצל תירס או להזמין פיצה, תוכלו להיכנס לאתר יאמי ולהזמין טייק אוויי של אוכל מבושל וטרי משלל בשלנים ביתיים – החל ממאמא מרוקאית שתכין להם ממולאים וקוסקוס ועד לבשלן טבעוני שישלח לכם חמגשיות עמוסות בכל טוב. אפשר למצוא כאן כמעט כל מאכל ביתי אהוב שהילדים מכירים, עם אופציות לנסות ולהתנסות גם במאכלים שאין סיכוי שיטעמו אצלכם בבית.
לצד החיסכון בזמן יקר, אי אפשר להכחיש שמדובר במהפכה שצפויה לשנות לנו גם את הרגלי הצריכה – במקום לשוטט בין המדפים, להתבלבל מול השפע הרב, להתפתות למבצעים לא משתלמים ולצאת עם סל מלא פי שניים, חזרנו לקנות את מה שבאמת נחוץ לנו ולמשפחה. זה חסכוני, זה אקולוגי, זה משתלם וזה בעיקר פשוט כמו לחיצת עכבר.