ככל הנראה, הסיבה העיקרית שבגללה הופך חג המולד בשנים האחרונות לפטיש בקרב ילדים והורים, מגיעה מסדרות הטלביזיה האמריקניות ששני הדורות הללו גדלים עליהן, שם החג נראה כל כך קסום ונוצץ, ובעיקר, מלווה במתנות עטופות מתחת לעץ. איך אפשר שלא לקנא? ועדיין, גם להגזמות יש גבול, ומי שעקפה אותו בסיבוב היא אמה טפינג הבריטית, שתמונת החג שלה מקפיצה לציבור את הפיוז.
טפינג בת ה-38 מאחד המקומות הקסומים בעולם - האי מאן שליד אירלנד, עבדה בחודשים האחרונים ברכישת ועיטוף מתנות בשווי אלפי ליש"ט. זו לא הפעם הראשונה ששלושת ילדיה זוכים למראה המשונה הזה: ערימות מתנות שאמורות להספיק לאדם בתקופת חיים שלמה, המסתירות אפילו את עץ האשוח. בשנה שעברה יצרו עליה סרט דוקומנטרי על הפרזות חג המולד, אבל הנה עברה שנה ודבר לא השתנה. להפך. על פי דבריה, השנה שברה עוד שיא.
הילדות מיה, 15 ואלה, 11, והאח התינוק טייטום עומדים לעבוד קשה מחר, בבוקר חג המולד. בשנה שעברה ציפו להם 350 מתנות, בשווי 9,500 שקל, והשנה, כאמור, המחיר וגם הכמות עלו. אם לבחון את זה לפי העלייה שהיתה מלפני שנתיים לשנה שעברה, אז היו 300 מתנות שעלו כ-7,000 שקלים, השנה כנראה יהיו 400 מתנות, שמחירן כ-12,000 שקל.
"כל שנה אני מתעלה על עצמי," כתבה הגברת באינסטגרם שלה, "מה שאני אוהבת בכריסמס זה את הקסם. זה זמן משפחתי שמשמעותו להיות עם האהובים ולראות את הפנים שלהם זורחים כשהם מקבלים מתנות. אני כן נסחפת בחג המולד, אין ספק. כמויות של מתנות, מלא אוכל, מתפוצצים ואז נחים יחד. מבלים יום נהדר כמשפחה. בחג המולד אני מפנקת את הילדים, אבל לא כל השנה זה ככה. אומרים עלינו המון דברים, אבל הכל שטויות כי כשמגיע בוקר החג ואני רואה את הפרצופים שלהם מאושרים, זה שווה הכל."
כאמור, הביקורת לא חסה על האם חובבת החג. התגובות, ברובן, קשות. הגולשים קוראים לה ׳מגעילה׳, ומציעים לה לשקול את החינוך שהיא נותנת לילדיה מחדש. "לכל כך הרבה אנשים יש מחסור. את צריכה לתרום את המתנות האלה לנזקקים. זה מגוחך. כמה אנוכית אפשר להיות?" וגם: "נראה שאיבדת את הצפון ושכחת לגמרי את כל הרעיון של החג, שעוסק בנתינה." היו גם כמה אנשים שעמדו לצדה של האם: "היא מרוויחה כסף וזכותה לעשות איתו מה שהיא רוצה," אמרו. "מי אנחנו שנשפוט?" ומישהי אחרת אמרה: "אם היה לי כסף גם אני הייתי מפנקת את הילדים שלי בכל הזדמנות. חיים רק פעם אחת."
משעשע לגלות שלאמה יש עמוד פייסבוק אותו היא מקדישה לצרכנות חכמה, וחולקת בו טיפים לחיסכון, סיילים חמים, קופונים ואת כל הדרכים להשיג מציאות ולחסוך כסף במציאות הכלכלית של ימינו. כבר שלוש שנים שהיא מגיעה בזכות הגזמת החג שלה לתוכניות אירוח ברחבי העולם המטיסות אותה לבוא, כולל ׳גוד מורנינג אמריקה׳. כנראה, אם כן, שמדובר בהשקעה שמחזירה את עצמה, ושאמה דואגת, במסורת הזאת, גם לעשות לעצמה חג שמח.