לפני מספר ימים עלתה לאוויר פרסומת של תחליף החלב סימילאק ללא שמן דקל, אשר מעוררת את חמתם של אבות רבים. בפרסומת נראות אמהות מתכתבות זו עם זו בקבוצת הוואטסאפ של "גן מיכל". אחת נמצאת עם התינוק בבית, השנייה מטיילת עם עגלת התינוק בין מדפי המוצרים בסופר, השלישית, הקרייריסטית, נמצאת בישיבת עבודה, והרביעית נמצאת עם התינוק מחוץ לבית. כולן כאחת מחוברות בחבל הטבור למה שמתרחש עם ילדיהן ולחדשה האחרונה: שאין שמן דקל בסימילאק. אפילו הקרייריסטית, שנמצאת בעיצומה של הישיבה, קוראת הודעות "דחופות" של קבוצת הוואטסאפ. האב היחיד שמופיע בפרסומת, נראה מיוסר, וכל זאת בגלל שצירפו אותו בטעות לקבוצה, אותה הוא טורח לעזוב לאלתר. כאמור, מאז שעלתה הפרסומת לאוויר, אבות רבים מוחים נגדה וטוענים כי היא מנציחה סטראוטיפים מגדריים.
>> לעמוד פייסבוק "להיות הורים טובים" עשיתם לייק?
"אפילו בת הזוג שלי נעלבה"
גולן תומס, אב לילדה בת חצי שנה, עדיין לא חבר בקבוצת וואטסאפ הורית, אבל רואה את עצמו כאב מעורב ופעיל, ואף הקים את האתר "אני אבא". "כשראיתי את הפרסומת זה נורא העליב אותי ופגע בי. מראים אבא עם לפטופ בבית קפה, שלא מעניינות אותו ה'חפירות' בוואטסאפ, והמסר שנקלט למעשה הוא שלא מעניין אותו נושא שקשור לבריאות ילדיו. מעין 'אל תקדחו לי עם העניינים האלה, זה לא מתפקידי לדאוג לכך'. מנסים להראות כאן שאמהות יכולות לעשות הכל, אפילו לפתח קריירה ועדיין לדאוג לילדים, וגברים אינם מסוגלים. אפילו בת הזוג שלי נעלבה בשבילי וזה צרם לשנינו".
"כאבא מעורב ופעיל, מאוד חשוב לי להיות בקבוצות של הגנים, גם בוואטסאפ וגם במייל", אומר עינן, אב לשתי בנות. "אני זוכר שבשנה שעברה הגעתי לגן בראש השנה בלי ברכה לבתי. שאלתי את הגננת 'למה לא הודיעו שצריך?', והיא ענתה לי שזה עבר במייל. זה צרם לי, אז בתחילת השנה הזאת היה חשוב לי לוודא שמכניסים אותי. זה מאוד נחמד להיות מחובר. זה נכון שקבוצת הוואטסאפ של הגן אין הרבה אבות, אבל זה עדיין לא אומר שתפקיד האבא שונה מבעבר. הפרסומת הזאת מקבעת את התפקיד הישן. היא מציגה את האבות ככאלו של מתעניינים, וזה לא נכון".
עוד כתבות בערוץ בית ומשפחה:
5 רגעים קטנים של אושר אבהי
צפו: איך הגיבה הילדה כשאביה הוריד את הזקן לראשונה?
למה האבות של היום כל כך מבולבלים?
באתרים, בלוגים וקבוצות של אבות ברשת, עולה הפרסומת לדיון ומעוררת לא מעט תגובות, רובן נגד הפרסומת, אך חלקן גם קוראות להרגיע את הרוחות.
"אמנם אנחנו כבר לא בעולם הזה, וברוב הבתים הגברים עושים כמו הנשים ולפעמים יותר, אבל אני ראיתי את הפרסומת כמצחיקה", אומר יונתן, אב לשניים מפתח תקוה. "לא צריך להתרגש מזה. אני דווקא התחברתי לפרסומת למרות שהמציאות שלי בבית היא קצת שונה ואני הורה פעיל ושותף שווה".
קבוצת גברים שהתאחדה בעקבות הפרסומת, החליטה לקחת את זה למקום קריאטיבי ולהעלות סרטון בנושא, כתגובת נגד לפרסומת של סימילאק. הסרטון יעלה ככל הנראה בקרוב ביוטיוב.
מחברת אבוט, יצרנית סימילאק, נמסר בתגובה: "כוונת הפרסומת לא הייתה לפגוע בשום אופן במגדר כזה או אחר. אבוט מכירה בתפקיד החשוב והשותפות של אבות בגידול ילדים, ובקבלת ההחלטות הנוגעות לכך. במסגרת צילום הקמפיין הוכנו מספר סרטים, והערב יעלה הסרט השני בסדרה".