החבילה שלכם כבר לא תגיע. לפחות לא זאת עם התחפושות שקיוויתם להלביש את הילדים היום בבוקר לגן או לבית הספר. דואר ישראל מתקשה לעמוד בהרגלי הצריכה הישראלים לקראת פורים, כך מוכיחות התלונות הרבות שזורמות למערכת TheMarker בימים האחרונים.
"אתמול נדחפתי בתור בחנות כדי לחפש שאריות של תחפושות - אני וכל ההורים המתוחכמים שהזמינו מהאינטרנט, והניחו שדואר ישראל יצליח לעשות את עבודתו", כותב אלון מרעננה. "הזמנתי תחפושת דרך אמאזון (ארה"ב) והוספתי כסף על מנת שהמשלוח יגיע בזמן ואספיק לפורים. החבילה נשלחה ב-18 לפברואר, עברה דרך טורקיה ונחתה בישראל ב-21 לחודש, קיבלתי הודעה מהספק, הילד כבר התרגש, אבל מאז אנחנו ממתינים".
"כשהתקשרתי אתמול לדואר הם אמרו שהם לא יודעים איפה החבילה והם מניחים שהיא עדיין תקועה במרכז המיון ושלא הגיעו אליה עדיין", מוסיף אלון. "הנציגה סיפרה שהמון הורים הזמינו תחפושות ולכן העומס. זה מדהים בעיני שחבילה קטנה מצליחה לעבור חצי עולם בימים ספורים ואז נתקעת כמעט שבועיים במחסן בישראל".
הזמנת חבילות ביבוא אישי צמחה להיקפים אדירים בשנים האחרונות. היקף הרכישות שמבצעים ישראלים מאתרים בחו"ל מוערך ב-1.35 מיליארד שקל בשנה. נתונים שפירסמה ועדת רייך לבדיקת תעריפי חברת הדואר מראים כי ב-2009–2013 חלה עלייה מצטברת של כ-90% בכמות קבלת דואר מחו"ל. אך נראה כי דואר ישראל מתקשה להסתגל ומצוי במשבר תמידי של מיון חבילות. באפריל אשתקד הצטברו 200 טונות של דואר בנתב"ג בשל חג הפסח – שבו לא מוין דואר, מדובר בכמות השווה ליותר משבועיים של ימי חלוקה (לפי 14 טון ביום בממוצע). בנובמבר האחרון הצטברו 120 טונות של מכתבים וחבילות, והדואר דיווח כי חלה צמיחה בלתי צפויה אשר יוחסה להזמנות חריגות של הישראלים בתקופת החגים.
מחברת דואר ישראל נמסר: "לקראת חג הפורים, חלה עלייה משמעותית בכמויות הדואר הנכנס מחו"ל. אנו פועלים על מנת לספק את השירות המיטבי והמהיר ביותר".
הכתבה התפרסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:
ממה עשוי הצ'יפס של מקדונלד'ס? רשימת 19 המרכיבים נחשפת