אחרי 15 שנה בעולם הקריאייטיב, החליטה היזמית מיכל גונן לתעל את היכולות שלה לחינוך. בדרך היא נתקלה בספר של פיטר דיאמנטיס שמביא את הבשורה לעולם החינוך – אימוץ כללים מעולם הגיימינג והטמעה שלהם בחינוך, כדי למשוך את הילדים ללמידה. כשהיא פגשה באקראי ברכבת את אנינה קולטון מאקספרייז, מומחית פדגוגית, נוצר קליק וכך נולדה האפליקציה – בלוב קוואסט.
"ניתחנו מהם הדברים שהכי מפתים ילדים בעולם הגיימינג, מה גורם להם לחזור שוב ושוב ולשחק במשחק? מה הם מחפשים במשחקים? במילים אחרות: מה גורם להם להתמכר למשחק, והעתקנו את אותן תובנות לאפליקציה שיצרנו", מספרת מיכל, "הבנו שילדים מצליחים להפיק הישגים יוצאי דופן כאשר הם שרויים במצב מנטלי של מסוגלות".
"עד עכשיו היו רק תרגילים עם אנימציה ומוסיקה"
מיכל מספרת שהמשחק נטול שפה והוראות, לא רואים את התרגילים, אין מילים, רק משחק. "כמו כשאתה משחק ברולסטארס, אז אף אחד לא מדבר אליך. כאן יש עמק שהמפלצת צריכה לעבור מעליו, וכדי שהיא תוכל לעבור אני צריכה לתת ל-4 מפלצות את 24 העוגות שיש לי, אם אתן יותר מדי הן יקיאו עליי, אם פחות הן לא יעברו. מה שהיה עד כה בשוק משחקי המובייל הוא וריאציות לספרי לימוד, תרגילים עם אנימציה ומוסיקה, זה לא מכבד את הזמן של הילד כי הוא רגיל לפיתויים ברמה גבוהה, הוא רוצה עלילה".
האפליקציה מיועדת לילדים בגילאי 7-11 והיא זמינה להורדה באייפון וגם באנדרואיד. אמנם האפליקציה חינמית אך יש אלמנטים שהם בתשלום חד פעמי במשחק, כמו רכישות שונות לדמות במשחק. "אנחנו מדברים במשחק בשפה של הגיימינג, זה מועתק לגמרי מהעולם הזה", אומרת מיכל, "הרעיון הוא לפתות אותם לשחק כמה שיותר, הם צריכים להרוויח כוכבים ונקודות. איך מרוויחים? בזה שעוברים את כל ההרפתקה שיש במשחק - מרוויחים בדרך כוכבים וסוכריות. אם תשחק טוב - תרוויח".
מיכל מספרת כי הממצאים מורים שתוך 25 דקות של משחק, הזמן הממוצע להזנת תשובה נכונה יורד לחצי. "האפליקציה יכולה להתאים לילדים שיש להם הפרעות למידה, דיסלקציה או פער בין יכולת שפתית למתמטיקה או ילדים עם הפרעת קשב כי הם לא צריכים להתאמץ כדי להתרכז. המטרה היא גם להימנע מהריבים עם הילד על שיעורי בית". בנוסף, האפליקציה נבדקה על ידי מומחים אקדמיים ועלתה לשלב הגמר של המשחקים הלימודיים הטובים ביותר באירופה.
בשלב זה, המשחק מתמקד בלוח הכפל, מיכל מספרת שהשלב הבא הוא חילוק ובהמשך - פעולות חשבון של כיתות גבוהות: שברים, אחוזים ומספרים עשרוניים. "שם יש דווקא מחסור במוצרים. יהיו לנו פחות מתחרים אבל יהיה מאתגר ליצור מוצר שכזה, אנחנו רוצות לנצח כדי לתת לילדים את הכבוד הראוי ולפתות אותם כמו שהם היו רוצים שיפתו אותם ללמוד".