בתרבות הצריכה שבתוכה אנו מתנהלים, בה מנסים פרסומאים כל טריק אפשרי על מנת לגרום לנו לקנות עוד ועוד, קשה להימלט מפרסומות, אבל כנראה שישנם כמה קווים אדומים שאותם לא חוצים. חברת הסופרמרקטים הבריטית 'מוריסון' לקחה בחשבון את העובדה שהורים מתקשים מאוד לסרב לילדיהם כשאלה באים בדרישות, ויצאה עם פרסומת שבעצם מעודדת את הקטנים לנג'ס להורים עד שיקחו אותם לסופר, כי שם אפשר לזכות בטיול לדיסנילנד. הפרסומת הבוטה עוררה זעם רב, ולבסוף הורדה מהמסך.
לא רוצים לשחק, רוצים ללכת לסופר!
בפרסומת רואים סדרה של ילדים מבואסים מהחיים, זאת למרות שהם מבלים עם הוריהם בפעילויות נחמדות, כמו משחק כדורגל בגינה ובמסיבת תחפושות שמחה. מסתבר שאת כל הילדים העצובים האלה מעניין רק דבר אחד: ללכת לסופר הקרוב, לקנות המון דברים, לקבל מעטפת מדבקות דיסני ולנסות לזכות בחופשה חלומית. הפרצוף של הילדים זרח סוף סוף מאושר רק כשפתחו את חבילות המדבקות הנחשקות, וברקע ההורים ממלאים עגלות. בסוף הפרסומת רואים אם ישנה בחדר חשוך, ובתה הקטנה מתקרבת להעיר אותה. תגובת האם: "הם עוד לא פתוחים, מתוקה".
לאחר שרשות הסטנדרטים בפרסום בבריטניה קיבלה שלוש תלונות על הפרסומת, בהן צויין שהיא בלתי אחראית, מיועדת לילדים ומעודדת אותם לפעול, היא פנתה לחברת מוריסון, שאמרה בתגובה שהפרסומות כלל לא יועדו לילדים, שודרו בעיקר בשעות הלימודים ושובצו בעיקר בתכניות המיועדות למבוגרים.
"בסך הכל רואים פה הורים שמעודדים את ילדיהם בכך שהם לוקחים אותם למסע קניות משפחתי שבועי, את המדבקות לא קונים, אלא מקבלים אותן בכל קנייה של מעל לשלושים ליש"ט. משפחה ממוצעת מוציאה אצלנו לפחות כפול מזה בקניות השבועיות, ולכן הפרסומת אינה משדלת את ההורים לרכוש דבר. ההורים בפרסומת הם אלה שמציעים לילדים ללכת למוריסון, ולא להיפך", נמסר מהחברה.
רשות הפרסום דחתה את תגובותיה והתגוננותה של החברה וחשפה כי הפרסומת שובצה לשידור בערוצי ילדים רבים, ושהמוצר המפורסם בה, הטיול לדיסנילנד, הוא מוצר שמשיכתו היא עבור הקהל הצעיר בלבד. "הפרסומת הדאיגה אותנו, והגענו למסקנה שהיא עשויה להביא ילדים להפציר בהוריהם שיקחו אותם למוריסון על מנת לזכות בפרס הנחשק", הסבירה הרשות והורידה את הפרסומת מהמרקע.
לאיזה תינוק יש הכי הרבה קקי בחיתול?
פרסומות סרות טעם אינן עניין חדש, ובכל כמה זמן מפציעה אחת ממש גועלית. הפרסומת הבאה לא הורדה מהמסכים, כי אין בה פגיעה אמיתית באיש, למרות שבחלק מהאנשים היא מעוררת בחילה, אך היא נבחרה באופן רשמי, על ידי חברת התקשורת AT&T, לפרסומת המגעילה ביותר בארה"ב בשנת 2011. מדובר בפרסומת לחיתולים של חברת 'לאב', סרטון אנימציה שמציג תחרות מי-עושה-יותר-קקי בין תינוקות מחותלים. התינוקות המונפשים מחרבנים להנאת הקהל והשופטים הנרגשים, ועומדים בהנאה וניצחון בתוך חיתולים מפוצצים בצואה, כשהקריינית אומרת: "מה שקורה בתוך החיתול צריך להישאר שם!".