זוכרים את ״בגיל 21 תגיע לירח״? הבטחת ה״עתידות״ האולטימטיבית שהסתתרה במסטיק הבזוקה של הילדות? ההבטחה הקסומה הזו לא הוטמנה שם סתם. במשך שנים רבות, משאת הנפש הגדולה ביותר של ילדים, ומטעמים שונים, מגדריים ברובם, במיוחד של בנים, היתה להפוך לאסטרונאוטים. סקר גדול של חברת לגו מצא שרוח הזמן השתלטה על הכל, הנחיתה כמה חלליות ושהילדים של היום מדמיינים את עצמם על המסך ולא מחוץ לאטמוספרה.
לגו יצרה סקר, בו השתתפו 3,000 ילדים מארה״ב, בריטניה וסין, בין הגילאים 8-12, וגם כמה מאות הורים ולהם ילדים בין גילאי 5-12, על מנת לברר מה הם ירצו להיות כשיגדלו. התשובות בארה״ב ובבריטניה היו דומות, והתשובות בסין מעט שונות, ובמחשבה שילדינו דומים יותר לילדי המערב, נוכל להסיק שהמצב גם אצלנו הוא כזה: כמעט שליש מכל הילדים הצהירו שהם רוצים להיות יוטיוברים כשיגדלו, אחר כך הגיעו המקצועות הבאים: מורה, ספורטאי מקצועי, מוזיקאי, ולבסוף, אחרון חביב, אסטרונאוט, עם 11 אחוזים מהקולות.
בסין ההתפלגות היתה אחרת, כשהאסטרונאוטים שולטים במקום הראשון, אחריהם המורים, ואז המוזיקאים, הספורטאים המקצועיים ולבסוף היוטיוברים והוולוגרים. רוב הילדים, מכל האיזורים, מאמינים שביום מן הימים בני האדם יחיו גם מחוץ לכדור הארץ, אבל העניין מובהק במיוחד בסין, של 96 אחוזים מהילדים הצהירו שכך יהיה, בעוד רק כ-70 אחוזים מהאמריקניים מאמינים בזה, ו-63 אחוזים מהבריטיים. אלה הם גם אחוזי הילדים שהביעו רצון לצאת מכדור הארץ ולטייל בחלל.
מעניין ומפתיע שהילדים מביעים עניין כה גדול במקצוע ההוראה, שהפך בתקופת חיינו למאוד לא זוהר, ושמקצועות אחרים, שבעבר תפסו את מרכז הבמה, כמו שוטר או רופא נפקדים מהרשימה. את מקומם תפסו מקצועות זוהרים יותר, והילדים נהנים יותר לדמיין את עצמם בסיטואציה של כוכבות, בתחומי הספורט או המוזיקה. הסקר, שנוצר כחלק משיתוף פעולה בין לגו לנאסא, לציון 50 שנים לנחיתה האמריקנית על הירח בשנת 1969, דוחף את שתי החברות להשקיע יותר ולשים דגש על החזרת העניין והסקרנות של הילדים מהמסך אל השמיים.