"להורים", נכתב במכתב. "הצורך ליצור חזק מאוד בכל הילדים. גם הבנים וגם הבנות. מה שחשוב הוא הדמיון. לא היכולת הטכנית. בונים מה שהידיים יוצרות. איך שמתחשק. מיטה או משאית, בית בובות או ספינת חלל. הרבה בנים אוהבים בתי בובות. הם אנושיים יותר מספינות חלל. הרבה בנות מעדיפות ספינות חלל. הן יותר מסעירות מבתי בובות. מה שחשוב זה רק לצייד אותם בחומרים הנכונים בידיים, ולתת להם ליצור את מה שמדבר אליהם".
עוד ב-mako בית ומשפחה:
- צפו: האב גילה שהילדים צבעו כל חלק בגוף ולא הפסיק לצחוק
- 17 הוכחות שילדים מתעללים בהורים
- חנוכה 2014: כל המופעים הגדולים
משתמש רדיט שהעלה את התמונה מצא את המכתב בבית הוריו, כששיחק עם האחיין והאחיינית שלו בלגו. "הרגשתי שזה מסר מודרני למדי, בעיקר יחסית למשהו שנכתב לפני ארבעים שנה", הוא אומר. "יצרני הצעצועים של היום יכולים ללמוד מזה דבר או שניים!".
"המסר עוסק במגדר"
נשמע פשוט וטריוויאלי, וחבל מאוד שחברת לגו לא המשיכה עם הקו הזה, אלא בדיוק הפוך, ויצרה לבנות משחקים בסגנון בית בובות, ולבנים בסגנון ספינות חלל וכלי מלחמה. חברת לגו המשיכה עם המסר הליברלי הזה בשנות השמונים, כשהוציאה מודעה מקסימה וידועה בשנת 1981, בה רואים ילדה ג'ינג'ית מתוקה במיוחד מחזיקה בגאווה ביצירת לגו ייחודית שיצרה, והכיתוב הארוך לצידה מספר לנו ש"בנים ובנות הם שונים, אבל אין הבדל ברצון ליצור ולבנות". הילדה, רייצ'ל ג'ורדנו, גדלה בינתיים, והשנה הצטלמה שוב, בשחזור של אותה מודעה, רק שהיא לא היחידה שהשתנתה בינתיים. בתמונה החדשה היא אוחזת בין ידיה את הלגו החדש שמציעה החברה לבנות: ניידת שידור פסטלית שבעזרתה בובות קטנות יכולות, על פי הוראות היצרן, 'לחשוף את החדשות האחרונות בנושא עוגות!'.
![המכתב של לגו (צילום: huffingtonpost.com) המכתב של לגו (צילום: huffingtonpost.com)](https://img.mako.co.il/2014/11/26/o-LEGO-AD-900_i.jpg)
"בשנת 1981 הלגו היה נטרלי מגדרית והיצירתיות של הילד שלטה בו", אומרת ג'ורדנו. "בשנת 2014 הכל הפוך. הצעצוע שולט בילד ומכתיב את המסר, והמסר עוסק רק במגדר, באופן מוזר".
מובן שחברת לגו אינה היחידה שעשתה את המעבר המגדרי הקיצוני הזה, וכאשר מעמידים זה לצד זה את אריזות הצעצועים של פעם ושל היום, מתגלה תמונה מאיימת ומעוררת מחשבה. בין קורבנות המגדר ניתן למצוא את תותית, פוני קטן, בובות הטרול, בובות הכרוב, הולי הובי, ועוד הרבה מותגים שאמנם חלקם שווקו מלכתחילה לקהל יעד שרובו ממין נקבה, אך עברו מייקאובר עם אקסטרה אסטרוגן, שמזכיר יותר את אם טי וי מאשר את גן הילדים.