מקרי אלימות נגד מורים הם לא דבר חדש אבל המקרה הזה מכעיס במיוחד. כחלק מתוכנית הלימודים נסעו השבוע תלמידי כיתות ט' בבית ספר תיכון בירושלים, למוזיאון הילדים בחולון לסייר בתערוכה "דיאלוג בחשכה" המתקיים בחושך מוחלט ומודרך על ידי מדריכים עיוורים.
במהלך הסיור אחת התלמידות החליטה "לסגור חשבון" עם המורה ולתקוף אותה בחסות החשכה. בעקבות המקרה הסיור הופסק, המורה פונתה לקבלת טיפול רפואי והתלמידה הושעתה.
"לתלמידה היו מספר קשיים עם המורה כבר תקופה ארוכה והיא החליטה להתנקם במורה בהנחה שזו לא תדע מי עושה את זה", מספרת סמדר, אחת האימהות בכיתה. "התלמידה ניצלה את המצב והתחילה להרביץ למורה, נתנה לה אגרופים בפה עד שהיא דיממה משפתיה".
בהתחלה בגלל החשכה המורה לא הבינה מה קורה אך משהבינה כי האירוע חריג היא נאלצה להפסיק את הפעילות ואף לפנות לטיפול רפואי בעוד שיתר הקבוצה נשלחה הביתה.
"אני לא מבינה איך זה יכול לקרות בבית ספר שתלמיד מרביץ למורה", אומרת סמדר. "המנהל עשה היום שיחות אישיות למורים וביקש מהמורים להעלות את הנושא לדיון בכיתות. המורה מקסימה, מורה ממש טובה, עם הרבה המלצות. יש לה כיתה לא פשוטה והיא דווקא כן מצליחה להגיע איתם להישגים".
במייל שהעביר מנהל בית הספר לצוות עובדי בית הספר נכתב: "אתמול קרה אירוע חריג ומצער. מעשי האלימות של התלמידה נמשכו לאורך כל הביקור וזאת למרות בקשותיה הנחרצות של המורה להפסיק. אני רואה בחומרה רבה את המעשה של התלמידה. התלמידה הושעתה מבית הספר (הזמן המקסימלי שחוזר מנכ"ל מאפשר) ואני בודק את דרכי הפעולה על מנת להרחיקה מבית הספר וזאת תוך התייעצות עם הגורמים המוסמכים לכך".
"הנושא הובא לידיעת גורמים בכירים ונמצא בהמשך טיפול. צוות השכבה, צוות הטיפול ואנוכי נמצאים בקשר מתמיד עם המורה היקרה. צוות השכבה קיים שיחות עם תלמידי השכבה שגינו באופן מוחלט את המעשה החמור. אינני מוכן לקבל בשום פנים ואופן מעשים כאלו, ואעשה כל דבר על מנת למנוע את הישנותם. מעשה כזה אינו מאפיין את תלמידנו ואת רוח בית ספר", כתב.
"זה לא פייר", אומרת בתגובה המורה שהסכימה להתראיין בקול חנוק וכואב. "אני מנסה לעזור, ללמד, לחנך ולהשפיע אבל הייתי חסרת ישע. קל לפגוע ולא יכולתי לעשות דבר כדי להגן על עצמי".
משרד החינוך מסר בתגובה: "המשרד רואה בחומרה רבה את האירוע, ומוודא שהוא מטופל בכל ההיבטים, הן המשמעתיים והן החינוכיים. אלימות כלפי עובדי הוראה פוגעת פיזית ורגשית בעובדים עצמם, ויש לה השפעה מכרעת על תחושת המוגנות של כל באי בית הספר. נמשיך ללוות את המורה שנפגעה, ולוודא שבבית הספר מתקיימת שגרת לימודים בטוחה ומכבדת".