רגע לפני שאנחנו נפרדים מאחת השנים המבאסות בהיסטוריה של האנושות, זה הזמן להתמוגג קצת מנחת. לאחרונה פורסם כי היוטיובר המרוויח ביותר בעולם הוא ריאן קאג'י בן התשע, שצבר את המספר המדהים של 27.6 מיליון מנויים בערוץ שלו. למיטיבי הזיכרון שבינינו, השם וודאי נשמע מוכר כי זו כבר השנה השלישית ברציפות שקאג'י מתהדר בתואר הנחשק.
כן כן, בגיל שרובנו עסקנו במשחקים בארגז החול או בטיפוס על עצים, היוטיובר הצעיר הזה מטקסס הרוויח כבר 29.5 מיליון דולר. ואם זה נשמע לכם המון, חכו שתשמעו את הסכום שהוא הרוויח מהצעצועים והבגדים הממותגים שלו, הכוללים אפילו פיג'מה של מארקס אנד ספנסר. מדובר על לא פחות מ-200 מיליון דולר.
ריאן החל את ה"קריירה" שלו בסקירת צעצועים כשהיה בן שלוש, והיום נדמה שיש לו מספיק כסף כדי לקנות כל צעצוע שהוא רק ירצה. "משפיען הילדים" ומשפחתו מנהלים בימים אלו תשעה ערוצים בסך הכל, כאשר Ryan's World (עולמו של ריאן) הוא הפופולרי ביותר מביניהם. אחד הסרטונים הנצפים ביותר שלו גרף למעלה משני מיליארד צפיות.
"קשה להבחין בתעלולים התמימים"
לצד כל הכיף הזה, לא הכל הלך חלק לריאן והוריו שבספטמבר האחרון הואשמו בכך שלא הצהירו על תוכן ממומן באופן מלא. הטענה הייתה כי הוריו של ריאן, שיון וקיו-לון, לא תמיד חשפו בבירור כאשר היה מדובר במוצרים ממומנים ששולבו בסרטונים במשך כמעט תשעים אחוזים מהזמן. בתלונה לוועדת הסחר הפדרלית עלתה הטענה כי ייתכן והתוכן של ריאן עשוי להיות לא תמים כפי שנדמה. "לעיתים קרובות קשה להבחין בתעלולים התמימים בסרטים של ריאן והצעצועים שלו. הוא סוקר תוכן ממומן והגיל הרך לא תמיד יכול להבחין בהבדל", נכתב, "כאשר סרטון יוטיוב המופנה לילדים מתחת לגיל חמש מערבב פרסומות לצד תוכן, כפי שעושים לעיתים קרובות הסרטונים של ריאן, קהל הגיל הרך לא מסוגל להבין או לזהות את ההבדל בין תוכן שיווקי לתוכן אורגני, אפילו כאשר יש סימון מילולי שמנסה להסביר זאת. התוכן הממומן של ריאן מוצג באופן שמטשטש בצורה מטעה את ההבחנה לקהל היעד".
בתגובה להאשמות החמורות, ההורים יצאו בהצהרה כי הם תמיד מצייתים לתקנות הפרסום. "רוווחת הצופים שלנו היא תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו", נאמר, "אנו מקפידים על כל תנאי השירות של הפלטפורמות ועל פי כל החוקים והתקנות הקיימים, כולל דרישות גילוי הפרסום".