אלון אופיר ואור עדני, בוגרי יב' במגמת חקר וטיפול בחיות בר בבית הספר "בית אקשטיין בספארי" מקבוצת דנאל, הצליחו לייצר עניין אצל הטיגריסים הסומטריים, רימבה וצין צין, בספארי ברמת גן. במגמה התלמידים חוקרים את התנהלות בעלי החיים בספארי ומנסים להמציא עבורם פתרונות. אופיר ועדני חקרו במהלך שנת הלימודים את התנהגותם של הטיגריסים. השניים הבינו שהחיים בספארי, בשונה מהחיים בטבע, לא מייצרים עבורם מספיק גירויים והחליטו לפתח מתקן העשרה מיוחד שיעורר את סקרנותם ויניע אותם לפעילות. הם בנו תיבת עץ עם שני פתחים, שאותה חיברו בעזרת חבלים שנמתחו בין שני עצים, והניחו בתוכה נתחי בשר.
הטיגריסים לא נשארו אדישים למתקן החדש בחצר שלהם ולריח הבשר שנדף ממנו, וגילו סקרנות ומוטיבציה להגיע אל התיבה. התיבה, שנשארה מאז בחצר הטיגריסים, ממשיכה לייצר עניין ולהניע את הטיגריסים: גם אחרי שטרפו את הבשר הם ממשיכים לרחרח אותה ולסמן אותה בהתזת שתן - דפוסי התנהגות שאפשר לראות אצל בעלי חיים טורפים שחיים בטבע. בספארי התרשמו מאוד מעבודת החקר של התלמידים ומהפתרון היצירתי שלהם, והחליטו להעתיק את תיבת ההעשרה עבור בעלי חיים נוספים במחלקת הטורפים.
"מדובר במגמה ייחודית מאד, גם בארץ וגם בעולם, במסגרתה התלמידים ממפים את חצר בעלי החיים וחוקרים במשך שנה שלמה את התנהלות החיות בתוכה", אומרת יפית הורוביץ, סגנית המנהלת ורכזת מגמת חקר וטיפול בחיות בר בבית הספר. "שני הבוגרים שלנו הקדישו שעות של עבודה ומחשבה כדי להגיע לפתרון היצירתי שבנו, ואנו גאים בהם מאוד, גם על הנחישות וההתמדה וגם על התוצאה הכל כך מוצלחת, שכעת מיושמת גם בחצרות של בעלי חיים אחרים בספארי".
לדבריה התלמידים לומדים את תפקיד המטפל גם בנושא האכלת החיות והיכולת לאתר התנהגויות שונות של החיות הנמצאות בספארי, "זאת מתוך הבנה שהחיים בספארי שונים מאד מהחיים של אותו בעל חי בטבע, והתנהגויות או מיומנויות שונות של בעלי החיים שנחוצות מאוד בטבע נעשות מיותרות עבורן - מה שגורם לשינוי בהתנהגות בעלי החיים. התצפיות והחקר העמוק מאפשרים לתלמידים לפתח כלים שידמו באופן כלשהו מצבים בטבע ויניעו את בעלי החיים לשמר את המיומנויות הטבעיות שלהם".