את זוכרת כישלון ואיך התמודדת איתו?
"היה לי יותר מכישלון אחד. אבל אני אפתיע אותך ואני אומר לך שהיה לי כישלון שעד היום מהדהד לי – מאוד רציתי להתקבל לפסטיבל. פעם היו אודישנים ואני מאוד אוהבת לשיר. כילדה צעירה הלכתי ולא התקבלתי, התאכזבתי. אבל זה לא גרם לי להפסיק לשיר. שרתי בלהקות נוער ובטקסים שהיו ביישוב. את השירה שלי הם לא הפסיקו אבל בתור ילדה קטנה זה חקוק לי בזיכרון".
היו ימים של באסה אטומית, שהיית צריכה מישהו שיוציא אותך מזה?
"זה בעיקר הרגע הזה שלא הצלחת כי אתה דיי רגיל להצליח במה שאתה עושה, והנסיעה הבייתה – אבל זהו קמים בבוקר ויודעים שאני אוהבת לעשות את זה ואני אמשיך לעשות את זה במקומות שיאפשרו לי".
למה בעצם אנשים צריכים להצטיין?
"כל אחד צריך להתאמץ להגשים את עצמו. אם אתה כל כך מאמין במשהו ואתה רוצה אותו, תעשה הכל כדי להשיג אותו. אחד הדברים החשובים זה לא רק המאמץ, אלא גם אמונה פנימית ולא להקשיב לרעשי רקע. אני יכולה לספר על עצמי כמישהי שמגיעה מהפריפריה (וגם כאישה), יצאתי ללמוד בחיפה והייתי אמא צעירה, כל התבניות שהיו – אם הייתי מקשיבה הייתי נשארת באותו המקום כי זה מה שהחברה סימנה בשבילי. אבל החלטתי לרוץ עם כל החלומות שלי, וגם בזכות זה הגעתי לאיפה שאני היום".
איך גורמים לתלמידים לשאוף למצוינות?
"בהרבה שיחות מוטיבציה אנחנו רוצים לחבר אותו למקצוע, ולתת לו להרגיש שהוא יכול ומסוגל. לתת לו הצלחות קטנות, בסוף כשילדים חווים הצלחה הם רוצים עוד. אם נדע אם לעשות את זה ולחוות עוד ועוד הצלחות קטנות הם ישפרו את עצמם".
שאלה מהקהל: מה תהיה ההשפעה של הפחתת מבחני הבגרות בהמשך לעתידם של התלמידים?
"אנשי האקדמיה היו שותפים בגיבוש התוכנית שאנחנו מביאים, אנחנו לא מפחיתים, אלא רק משנים את השיטה. תהיה בגרות חיצונית אלא בצורה אחרת – בצורה של עבודה".
צפו בסרטון המלא מתוך נקסט ששודר בתאריך 6.5.22 >>