מועצת התלמידים הארצית והנהגת ההורים הארצית הודיעו היום (ב') על השבתת הלימודים בבתי הספר התיכונים בערים פתח תקווה, הרצליה, רמת שרון ורעננה ביום שלישי.

מדובר במהלך חדש של שמכונה "שיבושים נודדים", לאחר שפג האולטימטום שהציבו בפני משרד האוצר, משרד החינוך וארגון המורים. הארגונים לא הביעו תמיכה רשמית באחד הצדדים, אלא דורשים באופן כללי את חזרתם של הלימודים ללא עיצומים. השיבושים מוגדרים כ"כמחאה על המשחק הבלתי פוסק בחינוך תלמידי ישראל, במסגרת המשא ומתן שאינו מגיע לפתרון".

בנוגע לתלמידי החינוך המיוחד, הארגונים השאירו את ההחלטה בידי ההורים והתלמידים במסגרות אלו, והודיעו שיכבדו כל תוצאה.

"לא נסכים ללמוד עוד שנה במערכת חינוך לא חינוכית שלא מכבדת את תלמידיה! העיצומים מונעים מאיתנו לעבור תהליך למידה משמעותי, ערכי, ולהכיר את הארץ שלנו - ולא ניתן לזה יד", נמסר.

אין הסכמות בין המורים לאוצר

המשא ומתן בין ארגון המורים לבין משרד האוצר התחדש לאחר הפסקה קצרה לאחר שהארגון השהה את השביתה שעיכבה את פתיחת שנת הלימודים. עם זאת, השיחות נתקעו עקב חילוקי דעות בכמה נושאים מרכזיים. אחת מנקודות המחלוקת העיקריות היא דרישת משרד האוצר לקצר את שעות העבודה של המורים בשלוש שעות שבועיות, ולהקצות מחדש את הזמן המוקדש להוראת קבוצות קטנות של תלמידים מתקשים לשעות הוראה פרונטליות. הצעה זו עוררה חששות מהשפעתה הפוטנציאלית על תלמידים חלשים והיא מהווה חריגה מהסכמות קודמות. בתמורה, המשרד מציע שהמורים יעבדו שעה נוספת בשבוע, מה שיעלה את סך שעות ההוראה מ-24 ל-25.

בעוד ארגון המורים הסכים לשעת הוראה הנוספת, השפעתה על השכר נותרה נקודת מחלוקת. משרד האוצר מתכוון לסווג מחדש 25 שעות הוראה שבועיות כמשרה מלאה, מה שעלול להוביל להפחתת שכרם של מורים שאינם יכולים לעמוד בדרישה זו בשל אילוצי זמנים. השינוי גם מאיים לפגוע באופן לא פרופורציונלי באימהות עובדות הנשענות על תוספת שכר עבור אלו העובדות ביותר מ-79% ממשרה מלאה, סף שיהיו מתחתיו תחת הסיווג החדש.