תשומת הלב של מותגים רבים מופנית כיום להרגלים ולהעדפות של בני דור ה־Z (גילאי 18־25), מתוך מחשבה שהעתיד הצרכני נמצא בידיהם ולכן כדאי "לתפוס" אותם כבר בגיל מוקדם. זה אמנם נכון, אבל ייתכן שבמקביל כדאי כבר להתכונן לעבודה מול הדור הבא - דור האלפא (ילידי 2010 והלאה), שעד 2024 היקפו צפוי להגיע ל־2.2 מיליארד צעירים וצעירות.
במובן מסוים, מדובר בעניין טריקי: עדיין לא ידוע מה יהיו הכלים השיווקיים הדומיננטיים בעוד חמש שנים, איזה רשתות חברתיות יהיו פופולריות, והאם כדרכם של צעירים, גם בני דור האלפא ישנו את דעתם לפחות עשר פעמים עד שיהיה להם כרטיס אשראי.
חברת הטרנספורמציה השיווקית Razorfish (מבית פובליסיס) פרסמה החודש דוח רחב היקף על ההתנהגות הצרכנית של בני דור האלפא. ברזורפיש ערכו שני סקרים באמצעות חברת GWI, שבכל אחד מהם השתתפו כ־500 בני דור Z ודור האלפא מארה"ב. הם לקחו בחשבון את השפעות הקורונה, שהיו קריטיות - בין היתר, המגפה הובילה לשימוש במחשבים וסמארטפונים בגיל מוקדם יותר, ולאורך זמן רב יותר ביממה.
בהתחשב בעובדה שהישראלים מאמצים לא מעט מגמות אמריקניות, הממצאים שעלו מהסקר יכולים להיות רלוונטיים גם למותגים המקומיים שרוצים להכיר טוב יותר את הדור הבא.