מכירת בית עשויה להיות תהליך ארוך ומייגע. בין אם מדובר בתקופת מיתון או לא, קונים רבים ממש לא ממהרים לקבל את ההחלטה הגדולה והחשובה ללא בדיקה קפדנית של עשרות נתונים ועריכה של אינספור השוואות. קבלת ההחלטות של קונה פוטנציאלי עלולה להימשך זמן ארוך ולגרום למוכר הנלהב למתח, עצבים וציפייה רבה. עם זאת, ישנן מספר דרכים שיכולים להשפיע על הקונה ולקצר את התהליך - שינויים קטנים אך משמעותיים שרצוי לבצע בבית פלוס כמה טקטיקות פסיכולוגיות שמומלץ לאמץ. מהם? קבלו טיפים למכירה מהירה של הבית מהמומחים בנושא.
1. אין הזדמנות שניה לעשות רושם ראשוני
לא משנה אם מדובר במכירה של בית פרטי עם גינה, או דירה בבית דירות - חשוב להקפיד על מראה מטופח ומוקפד כבר בכניסה לבית. גינה מוזנחת או כניסה מטונפת עלולות ליצור אצל הקונה הפוטנציאלי רושם שהחוץ מעיד גם על המצב בתוך הבית. כשהגינה מטופחת והכניסה לבית יפה ומרשימה, נוצר רושם ראשוני טוב שעושה "סיפתח" מוצלח לתהליך. כמובן שצריך לשים לב שגם פנים הבית יהיה מסודר ומטופח, על מנת שהקונה לא יחשוב שאי הסדר מעיד במשהו על אופיו של המוכר או דאגתו לתחזוקת הבית, לניהול העניינים הפיננסים וכדומה.
2. אל תפריזו
לא צריך להגזים בתיאור המעלות של הבית. המוכר צריך לתת לקונה את התחושה שהבית מדבר בעד עצמו. ציינו את הדברים הטובים בבית, אבל אל תשווקו אותם באגרסיביות. ככל שמפארים את הבית, עלולה להיות תחושה שהמוכר מתאמץ יתר על המידה כדי למכור את הנכס.
3. הפגינו גמישות
נכונות להתגמש במחיר היא אחד מגורמי המפתח להצלחה במכירה מהירה. כשמוכר רוצה שלושה מיליון שקל על הבית, והוא רואה שהוא לא מצליח למכור אותו במחיר הזה, הוא צריך לשקול כמה הוא מוכן לרדת במחיר כדי לזרז את העסקה.
4. הקונים נמצאים בפרטים הקטנים
סקרים מוכיחים שקונים פוטנציאליים המבקרים בנכס העומד למכירה, מייחסים חשיבות רבה לאיכות הפרטים הקטנים שהם רואים, לעיצוב של הבית ולמידת הסדר והניקיון. לכן, בין אם אתם מוכרים את הבית על תכולתו ובין אם אתם לוקחים איתכם את הריהוט, נצלו את ההזדמנות ושדרגו את המראה העיצובי על ידי שינוי של פרטים קטנים: הוספת הדום מעניין למרכז הסלון, החלפת ריפוד לספה ואפילו תוספת של כמה כריות מרעננות, יתרמו לתחושה מעניינת ומיוחדת בחלל. הנגיעות הקטנות יכולות לעשות הבדל גדול. למשל, אפשר להחליף בעלות נמוכה את מתגי הבית הסטנדרטיים במתגים מעוצבים במגוון צורות שיתנו תחושה של השקעה וחידוש.
5. ערכו סיור מקדים
מומלץ לערוך סיור מקדים בכל חדרי הבית, לפני שהרוכשים מגיעים, כדי למקסם את התחושה הייחודית של כל חדר ולצמצם את החסרונות. למרות שאתם בוודאי מכירים את הבית שלכם, סיור כזה יזכיר לכם את כל היתרונות של הבית, אותם תוכלו לשווק למבקרים, ויבהיר לכם גם במה לא כדאי להתמקד.
6. התרכזו בחדר המושקע
מומלץ לחשוב איזה חדר הוא הכי מושקע בבית, ולשים עליו את הדגש בהצגה לקונים. לדוגמה, אם המטבח הוא החדר המושקע ביותר בבית, אפשר להוסיף לו גוף תאורה מאסיבי שירשים בנוכחותו.
7. השקיעו בפריט ייחודי אחד
אפשר להשקיע בפריט ייחודי אחד שיתכשט את הבית. ברגע שרואים אותו כחלק מהחלל, מתקבל מראה שלם, מושקע ומעוצב במיוחד. השקעה בפריט איכותי אחד עשויה להיות נכונה בכל שלב של עיצוב הבית, אבל במקרה של ניסיון מכירה, היא תעניק לחלל מראה של מיליון דולר ותדגיש את הפוטנציאל של הנכס, גם ברגע האחרון.
8. ריח, לפני הכל
אחד האפקטים הקטנים והמשמעותיים שיוצר רושם בכניסה לבית, הוא הריח שנישא באוויר. לכן, מומלץ שיהיה בבית ניחוח נעים וביתי. מלבד זר פרחים ריחני וצבעוני, אפשר להשתמש בטריקים הבאים: להכניס חתיכות של תפוח לזמן קצר למיקרוגל, לשים פרוסת לחם בטוסטר או אפילו לאפות עוגה פשוטה סמוך להגעת המבקרים.
9. אל תזלזלו בתאורה
כשמציגים את הבית, מומלץ לפתוח את התריסים והרשתות, כדי ליצור אווירה פתוחה וחיבור אל החוץ. האור שייכנס דרך הפתחים יגרום להרגשה מרווחת יותר בחדרים, ויתרום לאשליית המרחב והגודל.
גם בנוף הנשקף מהחלונות ניתן לשלוט במידה מסוימת. את החלונות הפונים אל הנוף חובה לנקות כך שיהיו שקופים לחלוטין. על אלה הפונים לחצר האחורית של השכנים כדאי לשים וילונות אווריריים שיטשטשו את המראה מבלי לחסום לחלוטין את האור. רוכשי דירה אוהבים להרגיש שהם בדקו אותה. מסיבה זו הם ישחקו עם הברזים ויפתחו ויסגרו את החלונות והדלתות. בדקו שהחלונות שלכם נפתחים בצורה טובה. נקו את הרשתות, התריסים והמסילות, ושמנו מעט את הצירים והידיות כך שפתיחת החלון תיתן הרגשה של תנועה חלקה ונעימה.
השתתפו בהכנת הכתבה: עווזי גיל, מומחה לנדל"ן במושבים; אריאלה שנאור, יו"ר אגודת האדריכלים; אלון רזגור, מעצב תעשייתי; יוסי פרידמן, אדריכל ומרצה בחוג לעיצוב פנים במסלול האקדמי המכללה למינהל; רינה אלקובי, מעצבת הבית של מטבחי דקור; ניר רודמן, סמנכ"ל "ניקולטי"; חברת "אקסטל", פרופילי אלומינים מעוצבים.
>> רוצים לעשות שיפוץ מאסיבי לפני המכירה? כך תתקשרו עם השיפוצניק