אורן לובל, מהנדס במקצועו ותושב גן יבנה, שלח את חברו הטוב ביום חמישי האחרון לרכוש עבורו בשר מסניף של רשת 'יינות ביתן', באזור התעשייה באשדוד.
"אני לא אוהב לקנות בשרים בקצביות אלא רק במקומות סטריליים וסגורים. אני קפדן מאוד בדברים האלה ולכן ביקשתי מהחבר לקנות מיינות ביתן. סמכתי על כך שבמקום כזה הכול סטרילי, טרי ונקי", שחזר לובל. חברו של לובל רכש עבורו את הבשר והעביר לו אותו בשקית סגורה, אך כשלובל פתח את השקית - עיניו חשכו.
"פתחתי את שקית הבשר וגיליתי לתדהמתי שיש בתוכו צואה של פרה! הייתי בהלם. מעולם לא קרה לי דבר כזה. חשבתי שאני הוזה. איך צואה של פרה מגיעה לבשר?!", אמר לובל, "נגעלתי מזה. זה גרם לי לעוגמת נפש. רציתי להקיא באותו רגע. כיצד ייתכן שבקצביה של רשת גדולה שמכבדת את עצמה קורה דבר כזה? מדוע לא ניקו את הבשר לפני שמכרו אותו ללקוחות? זה מחדל חמור מאוד".
למחרת, ניגש לובל לרשת יינות ביתן וביקש לקבל הסברים מסגנית המנהלת על המחדל והסביר לה על המקרה. הוא מסר לידיה את שקית הבשר ותמונות. "התחושה שלי הייתה שהיא מזלזלת ולא מתייחסת ברצינות לטענות שלי. ביקשתי ממנה לבדוק את הבשר בקצביה, לוודא שהכול תקין ושלקוחות אחרים לא ייתקלו במקרים כמו שלי, אבל היא סירבה לעשות את זה בטענה שהקצב לא נמצא במקום ושמדובר ביום שישי", ציין לובל בשיחה עם 'מאקו'. "היא טענה שמדובר בבעיה של המשחטות, ששלחו להם את הבשר בצורה כזו. הסברתי לה שחובת הרשת לדאוג לבריאות הלקוחות ולא לאשר מכירת בשר כזה".
לאחר דין ודברים, המנהלת הורתה להשמיד את הבשר עם צואת הפרה וזיכתה את חשבונו של לובל בסכום שבו רכש את הבשר: 129 שקלים, אך עבור לובל הפרשה לא נגמרה והוא עדיין מתכוון להגיש תביעה נגד הרשת על מכירת בשר עם צואת פרה. במקביל, הוא פנה גם למשרד הבריאות לבדוק את העניין.
"הזיכוי זה לא הכול. אלא היחס של הרשת למקרה שלי, שהיה מזלזל עד כדי ניסיון להכחיש שזה קרה אצלם. אני בהחלט שוקל לתבוע אותם", הוסיף לובל.
עדכון: מרשת יינות ביתן נמסר בתגובה: לאחר בדיקה מעמיקה שערכנו מול צוות הסניף, ספק הבשר והמומחים העומדים לרשותנו, עולה כי ללא ספק תלונת הלקוח עומדת בסתירה מוחלטת לעובדות שהתגלו:
1. הלקוח טען כי הסחורה נרכשה בחמישי, אך בפועל נרכשה ברביעי, כך שחלפו 48 שעות מעת הרכישה ועד לקבלת התלונה.
2. הלקוח טען שקיבל שירות מזלזל, אך לאחר בירור מעמיק מול סגנית מנהל הסניף, עלה כי הוא טופל במלוא הסבלנות, האדיבות ותשומת הלב. בשלב ראשון הוא קיבל החזר כספי על כל סכום הקניה, באופן מיידי. רק לאחר מכן פנתה עמו סגנית המנהל לקצביה על מנת להציג בפניו את הנהלים המחמירים ואופן אספקת ואחזקת הבשר, וכל זאת באדיבות.
3. לאורך כל הדרך היו מעורבים גורמים שונים שבחנו את הבשר: וטרינר, משגיח כשרות, קצב, מנהלת מחלקה, ואף אחד לא הבחין בריח או מרקם חריג.
נציין כי הבשר הנמכר ביינות ביתן מתקבל מאחת המשחטות הגדולות במדינה ורק אחרי שעבר הליך ניקוי, הכשרה, חיתוך, המלחה ופירוק, הוא מוצג למכירה במחלקת הבשרים. אנו מקפידים על רמת איכות גבוהה בכל סניפי הרשת וקשובים לכל ביקורת, אולם המקרה הנוכחי מעורר ספקות רבים, ואנו נמשיך לתחקר אותו.