הונדה כבר מזמן לא מתעסקת רק במכוניות. החברה היפנית מייצרת גם משאיות, אופנועים, טרקטורונים, גנרטורים חשמליים, ציוד ימי, ציוד גינון, רכיבים בתחום התעופה וגם רובוטים.
החברה שהביאה לעולם את אסימו – רובוטים דמוי-אדם המסוגל ללכת על שתי רגליים, לעלות ולרדת במדרגות, ולבצע פעולות אנושיות רבות, נכנסת עכשיו חזיתית בסגוואי.
אסימו הוא אבן דרך חשובה בפיתוח החדש מאחר והונדה השתמשה במערכת שיויי המשקל המתוחכמת של הרובוט כדי לתת פייט רציני למערכת של המתחרה, בזכותה מכשירי הניידות האישיים הפכו לפופולריים כל כך.
הפיתוח החדש, הנקרא U3-X, אינו דומה בצורתו לסגוואי ובמקום שני גלגלים גדולים, הוא נע על גבי גלגל אחד קטן, שבקושי בולט מבטן המכשיר.
המשתמש יושב על הכיסא הנפתח המינימלי ומנווט באמצעות הטיית הגוף לכיוון הרצוי, בדומה לסגוואי. במבט חטוף נדמה כאילו המכשיר אינו מסוגל להתייצב אנכית, בטח כשהוא נושא אדם בוגר, אבל הסרטון מדגים את היכולה המופלאה הזו בבירור.
התנוחה לא נראית נוחה במיוחד, והגוף נאלץ להתיישב במן פיתול, שבטוח לא תורם לבריאות עמוד השדרה, אבל הקומפקטיות של המכשיר ויכולת הניידות שלו הופכות אותו לאטרקטיבי יותר מהסגוואי, שנראה לפתע מסורבל.
מאחר ויש לו רק גלגל אחד, המכשיר מסוגל לעצור להסתובב במקום בטווח של 360 מעלות. הגלגל מורכב מגלגל חיצוני וגלגל פנימי וכך המכשיר מסוגל לנוע גם באלכסון, כששני הגלגלים נעים ביחד.
כל הזיזים והחלקים הבולטים, כמו הכיסא, מתקפלים במדויק לתוך המכשיר והופכים אותו ליחידה אחת חלקה שניתן לאחסן ביעילות. כפי שניתן לראות בתמונה, החברה מציעה להטמיע את המכשיר בדלת הרכב, כמו בדגם EV-N (רכב מיניאטורי חדש), ולהפוך אותו לכלי תחבורה משני. אולי בקרוב נתחיל לראות עוד דגמים של הונדה הכוללים את ה-U3-X.
המכשיר שוקל פחות מעשרה קילוגרמים ואפשר להכניס אותו בקלות אפילו לתיק גב. יתרון נוסף שלו על פני הסגוואי הוא שהידיים נותרות פנויות לסחוב מסמכים או לדבר בטלפון, מה שהופך אותו לכלי תחבורה אידיאלי לעצלנים במשרד.
הוא נע במהירות מקסימלית של כשישה קמ"ש, מעט יותר מהיר ממהירות הליכה ממוצעת ובבטן המכשיר יש מנוע חשמלי וסוללה המסוגלת לפעול במשך כשעה, בין טעינה לטעינה.
ואם זה נשמע מגניב, מה דעתם על הסגוואי של השמיים – הג'ט-פק המסחרי הראשון שמסוגל לנוע במהירות של כמאה קמ"ש ולהטיס בן אדם אחד, ללא צורך ברישיון טיס, לכל מקום.