ביולי שנה שעברה, המעבורת אטלנטיס נחתה חזרה בכדור הארץ בפעם ה-33 וסימלה את תום עידן מעבורות החלל של סוכנות החלל האמריקנית. אבל העובדה שסגרו את תכנית המעבורת לא אומרת שבנאס"א הפסיקו לעבוד. כעת זקוקה ארה"ב לרכב חלל רשמי, לשימוש חוזר, שיוכל להוביל אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. (מקור)
אחד מרכבי החלל שנאס"א בוחנת היא חללית "הדרקון" שעוצבה על ידי מעבדות ספייס-אקס (SpaceX) מקליפורניה. החללית המשודרגת אמורה לצאת בקרוב לטיסה הלא מאוישת הראשונה שלה אך החברה כבר הפיצה תמונה של קפסולת החלל המיועדת לשאת בעתיד הקרוב שבעה אסטרונאוטים מחוץ לכדור הארץ.
החוזה בין סוכנות החלל לחברה הקליפורנית נחתם בשנת 2006 ובשנת 2010 שיגרה ספייס-אקס חללית "דרקון" ניסיונית לא מאוישת לחלל והפכה לחברה המסחרית הראשונה ששיגרה חללית למסלול נמוך סביב כדור הארץ ואספה אותה בחזרה.
ספייס-אקס הזמינה לאחרונה ארבעה אסטרונאוטים לבחון את החללית ולספק משוב לגבי הנוחות. התא המאויש של החללית מותאם לשבעה בני אדם בגובה של עד 1.96 מטרים ובמשקל של עד 113 קילוגרמים עם ציוד מלא. כל כיסא מכיל חיישנים ותאורה ומסוגל לשלוט על מערכות החיים, המטען והתפעול של החללית. בניסוי צפו מומחים מנאס"א ומספייס-אקס ובחנו תרחישים רגילים של כניסה ויציאה ותרחישי חירום. וחייבים לציין שזה מתחיל להיראות ממש דומה לסרטי המדע הבדיוני.