כוכבת רשת בריטית הפכה בימים האחרונים למטרה עבור פעילי ארגון זכויות בעלי החיים PETA, לאחר שהיא פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה מעיל אשר מיוצר מפרווה אמיתית. קלואי קאהן, אשר מוכרת בבריטניה בעיקר כפליטת ריאליטי של הגרסא המקומית לתוכנית X-Factor, העלתה לפני יומיים תמונה שלה מחופשת סקי באלפים הצרפתיים ובה היא נראית עם מעיל מפרוות שועלים שתג מחירו הוא כ-2,000 דולר – והגולשים זעמו.
קאהן, בת ה-34, קיבלה מבול של הודעות נאצה מהגולשים לפני שהיא חסמה את האפשרות להגיב על הפוסט שלה. אחד המשתמשים באינסטגרם כתב לה: "תלבשי את העור של עצמך בפעם הבאה". משתמש אחר ציין את הסבל הנוראי שחיות עוברות בכדי להכין את פריטי הלבוש הללו והוסיף: "אנחנו ב-2019, די להיות כלבה חסרת טעם אישי ותיפטרי מהפרווה".
אליסה אלן, המנכ"לית של ארגון PETA, התייחסה לפוסט השערורייתי בהודעה לתקשורת והגדירה את פליטת הריאליטי כאישה חסרת טעם ומנותקת מן המציאות. "כיום, כל מי שבוחר ללבוש פרוות של בעלי חיים הם בורים ויהירים", סיפרה אלן. "אנשים בימינו יודעים היטב שלא צריך לתמוך בשוק שמרעיל, מחשמל ומגדל חיות במפעלים בשביל העור שלהן. קלואי צריכה לזרוק את הפרוות".
תעשיית האופנה עברה מהפך תודעתי לאורך השנים האחרונות בכל הנוגע לפרוות, כאשר אפילו המותגים היוקרתיים ביותר אשר היו מזוהים עם שימוש בחומר השנוי במחלוקת (כגון: גוצ'י, ורסאצ'ה, בורבורי ושאנל) הפסיקו להשתמש בו בבגדי החורף שלהם.
Remember his face when you see fur. pic.twitter.com/xZ8hmCLtvj
— PETA UK (@PETAUK) February 7, 2019
על פי הדיווחים באתר האינטרנט Forbes, המעבר של מותגי הלבשה אל חומרים חלופיים נובע משלוש סיבות עיקריות: פיתוחים טכנולוגיים בשוק הבדים, הלך הרוח של הצרכנים כלפי תעשיית הפרווה (ובעיקר מידע שמופץ על ידי ארגונים כמו PETA על האופן שמפיקים את הפרווה) והמעבר של מותגי אופנה לשימוש בחומרים ידידותיים יותר לסביבה. למרות זאת, מסתמן שישנם עדיין חברות שרואות לנכון להשתמש בפרווה אמיתית בבגדים שלהם.