אל"מ ריצ'רד פרנץ' שירת בצבא ארה"ב 27 שנה ואחד מתפקידיו היה חוקר עב"מים מטעם חיל האוויר שהפריך טענות לגבי עב"מים, במסגרת פרויקט "הספר הכחול" שהחל בשנת 1947. לדבריו, לא רק שחללית חוצנים התרסקה ברוזוול (ניו מקסיקו) בקיץ בו החל הפרויקט אלא שתי חלליות. ולא רק זה - החללית הראשונה יורטה על ידי נשק חדיש של חיל האוויר.
"למעשה היו שתי התרסקויות ברוזוול ואנשים לא יודעים את זה", סיפר פרנץ' לראשונה להפינגטון פוסט. "העב"ם הראשון יורט על ידי מטוס ניסיוני של חיל האוויר האמריקני שירה פעימה אלקטרומגנטית ששיתקה את כל המערכות של כלי הטיס וגרמה לו להתרסק".
רוצים עוד הרבה סיפורים מעניינים משעשעים, מרגשים ומטורפים? תנו לייק בפייסבוק
פרנץ', טייס בחיל האוויר שהשתתף במאות גיחות עם מטוס קרב במלחמת קוריאה ושירת בכמה תפקידי מודיעין, שירת באזור בשנת 1947. "ברגע שהם פגעו בו עם התותח האלקטרומגנטי - בינגו! - הלכו כל מהכשירים והעב"ם איבד שליטה", הוא אמר.
עם זאת, אל"מ ג'ון אלכסנדר שהתמחה בכלי נשק מסוג זה טוען שאין שום סיכוי שזה מה שקרה. בתחילת שנות השמונים הוא נחשף למסמכים סודיים רשמיים והקים קבוצה סודית ביותר המורכבת מפקידי ממשל בכירים ומדענים שקבעו כי עב"מים הם אמיתיים אבל אין שום עדות לטיוח של הממשל.
"בשנות השמונים אני הייתי האיש שפיתח את מערכות הנשק המבוססות על פעימות אלקטרומגנטיות ולא הצלחנו לעשות את זה אפילו אז", הוא אמר. "בשנות השישים היו להם כלי נשק מבוססי לייזר אבל הטווח היה מאוד מוגבל ובכלל לא הייתה לנו מערכת לייזר פעילה", הסביר אלכסנדר הפועל להשגת חנינה לקציני צבא המעוניינים לדבר על החוויות שלהם הנוגעות לעב"מים.
פרנץ' סיפר כי הוא שמע על "יירוט העב"ם" מקצין אחר ששירת בווייט סנדס - האזור בניו מקסיקו שם ארה"ב ערכה ניסויים רבים בכלי נשק חדשניים. אותו מקור סיפר לו גם שהייתה התרסקות עב"ם נוספת ליד רוזוול, כמה ימים לאחר ההתרסקות המפורסמת.
"השמועות הרבות על עצם מעופף הפכו אמש למציאות כשקצין המודיעין של יחידת המפציצים 509 של חיל האוויר הצליח לשים את ידיו על חפץ כזה" - זה היה לשון ההודעה לעיתונות שפרסם צבא ארה"ב כשתקרית התרסקות העב"ם המפורסמת בהיסטוריה התרחשה בקיץ 1947 ליד העיירה רוזוול.
אחת מהטענות הרבות שעלו על ידי חובבי קונספירציות הייתה שמזירת ההתרסקות חולצה חללית חוצנית וגופות של חוצנים. 24 שעות לאחר פרסום ההודעה הרשמית, שינה צבא ארה"ב את גרסתו וטען שהעצם המעופף היה בעצם בלון לחיזוי מזג אוויר שהתרסק בחווה סמוכה. התקשורת והציבור באותה תקופה קיבלו את ההסבר הזה אך מאז עלו שאלות רבות שלא זכו לתשובות.
"ההתרסקות השנייה התרחשה כמה קילומטרים מאתר ההתרסקות הראשונה", סיפר פרנץ'. "ראיתי תמונות של חלק מהריסות העב"ם עם כיתוב בשפה הדומה לערבית בתיקייה שנתקלתי בה במקרה". העדות של פרנץ' תואמת את עדותו של צ'ייס ברנדון, סוכן סי.איי.איי ששירת בסוכנות 35 שנה.
"זה לא היה בלון לחיזוי מזג אוויר - זה היה בדיוק מה שאנשים דיווחו בפעם הראשונה", סיפר צ'ייס בחודש שעבר. "זה היה כלי רכב שלא הגיע מכדור הארץ". ברנדון חשף את עדותו ביום השנה ה-65 לתקרית רוזוול. לטענתו הוא ראה במו עיניו ראיות לביקור החוצני במתחם בעל סיווג בטחוני גבוה במפקדת הסוכנות בלנגלי.
"זה היה בתוך מתחם מסוגר", הוא סיפר. "הייתה שם קופסה אחת שצדה את עיני, עליה הייתה כתובה רק מילה אחת: 'רוזוול'. חיטטתי בתוכה, הנחתי אותה על מדף ואמרתי לעצמי: 'אלוהים ישמור, זה באמת קרה'. היה שם מעט חומר כתוב, כמה תמונות וזה כל מה שאני מוכן להגיד על תכולת הארגז", הוא הצהיר. "מה שכן היה שם זה אישור חד משמעי למה שאני ורבים כמוני האמנו בו במשך שנים - התקרית אכן התרחשה".
לדברי פרנץ', "אני אחד מכותבי הספר הכחול ובשנת 1952 אחד מתפקידי היה להפריך סיפורי עב"מים. במילים אחרות, אם מישהו היה טוען שהוא ראה עב"ם, אני וסוכן נוסף היינו מנסים למצוא לזה הסבר הגיוני כמו ערפל ביצות או חללית על חוטים והדיווחים שלנו עלו בשרשרת הפיקוד עד הבית הלבן".
"אף פעם לא אמרו לי למה אני צריך להפריך את העדויות האלה אבל לדעתי אם הם היו מקבלים את העובדה שיש חוצנים זה יצור כאוס ויראה שהצבא חסר אונים - אנחנו מדברים על סיבות של ביטחון לאומי ודת", סיכם פרנץ שמאמין כי 65 שנה אחרי, הטיוח נמשך בקנה מידה גדול.
(מקור)