רכבת ההרים המהירה ביותר, הנמצאת בפארק השעשועים Fuji-Q Highland ביפן, סוגרת את עצמה למבקרים לאחר שרשרת תאונות מדאיגה.
על פי דיווח של אתר VICE, מאז חודש דצמבר האחרון לפחות שישה מבקרים שעלו על רכבת ההרים "Do-Dodonpa" סבלו מעצמות שבורות כתוצאה מעלייה למתקן. לפי דובר של הפארק, 4 מתוך הפצועים טענו כי השבר נגרם להם בצוואר או בגב.
רכבת ההרים נבנתה ב-2001 ועוברת מ-0 קמ"ש ל-180 קמ"ש בתוך 1.56 שניות, מה שהופך אותה לרכבת המהירה בעולם. על פי חקירה ראשונית שבוצעה על ידי הפארק, לא נמצאו בעיות טכניות במתקן. עם זאת, יצרנית הרכבת, סנסיי טכנולוגיות, התנצלה בפני הפצועים אך גם אמרה שאינה יודעת מה גרם לפציעתם.
אחת הסברות היא שהפציעה קשורה להאצה המהירה של הרכבת, שבשיאה מפעילה על העולים למתקן כוח שהוא יותר מ-פי 3 מכוח הכבידה.
מומחים נשארו מבולבלים מהתופעה, היות ולדעת רבים לא ייתכן שתכנון הרכבת יכול לגרום לשבירת עצמות. אחד מהמומחים שחושב כך הוא נאויה מיאסאטו, פרופסור לארכיטקטורה מאוניברסיטת ניהון, שלמד עיצוב רכבות הרים. בריאיון ל-VICE הוא אמר: "עיצובים של רכבות הרים חייבים לעמוד בתקנים שאושרו על ידי הממשלה, אז העובדה שיש מספר פציעות זהות היא יוצאת דופן".
לדברי מיאסאטו, הפציעה אולי יכולה לקרות בקרב אלו שגופם אינו יכול לעמוד בתאוצה או שאינם בפוזיציה נכונה על המתקן. "אם הם (חוקרים מטעם היצרנית) לא מצאו סיבות לחשוש מהמתקן, אז יכול להיות שזה קשור לצורה שבה אנשים יושבים. אבל אם רוכבי המתקן ישבו בצורה לא נכונה - למשל, כשישנו רווח בין הגב שלהם לבין המושב - אז זו אחריות עובדי הפארק לבדוק את תנוחות הישיבה", אמר מיאסאטו.
הוראות המתקן אכן מחייבות את הנוסעים להישען אחורה במהלך הנסיעה, והתגלה כי אחת הפצועות סיפרה שנשענה קדימה - מה שאולי הוביל באמת לפציעתה. בינתיים, עד שיתברר למה יש מספר כה גבוה של פציעות קשות בעת השימוש במתקן, הוא ימשיך להישאר סגור למבקרים.