ברור, כולם שמעו על תקרית רוזוול מ-1947 ועל אזור 51 של הממשל האמריקאי - ממש השבוע אפילו כולם נכנסו להתרגשות שיא כאשר גולש חשף תמונה מעניינת מאוד מהמקום הסודי והשמור היטב הזה. אבל דיווחים על נחיתות של חייזרים ממש לא התחילו (או הומצאו) לראשונה בארצות הברית. למעשה, חלקם הגדול כלל לא התרחש בעשורים האחרונים, ורובם אפילו נחקרו ותועדו בארכיון הרשמי של רשויות החוק. הנה כמה מהם:
1. התרסקות "גובה 611" בדלנגורסק
בערב של ה-29 בינואר 1986 הופיע לפתע כדור אדום בשמי עיירת הכורים דלנגורסק שבדרום רוסיה. לאחר כמה רגעים של ריחוף, הוא החל לאבד גובה והתרסק על הרי איזבסטקובאיה, שידוע גם כ"גבעה 611" או "גובה 611".
עדים סיפרו כי שמעו פיצוץ וראו להבות פורצות מהאזור, וחלק מהמקומיים אפילו הצליחו להגיע לשם לפני כוחות הביטחון ולאסוף חלקי מתכות שנראו כמו אבנים מטאליות. גם החוקרים הרשמיים הבחינו במעין טיפות מטאליות בגדלים שבין 2 ל-5 מ"מ, שניתוח מדעי שלהן חשף כי הן עשויות מחוטי זהב, סיבים מטאליים וציפוי של קריסטל קוורץ.
כמו כן, העצים במקום נשרפו רק בצדם האחד, ככל הנראה עקב חשיפה לטמפרטורה גבוהה של יותר מ-3,000 מעלות צלזיוס. באופן רשמי תיק החקירה נשאר פתוח, אם כי החוקר הראשי הסיק שהחום הגבוה באזור לא נוצר כתוצאה משריפת בהתרסקות, אלא מהתיקונים שבוצעו בעב"ם אשר אפשרו לו להמריא מחדש לפני שאנשים הגיעו למקום.
2. תקרית סלטה
טוני גלבנו הוא טייס שבמקרה אכל ארוחת צהריים בעיר סלטה שבארגנטינה ב-17 באוגוסט 1995, בזמן שלפתע הבחין יחד עם עשרות אנשים בחפץ מתכתי בוהק בשמיים שנפל ארצה והתפוצץ בלהבות.
גלבנו ניצל את העובדה שהוא טייס, ומיהר למטוס שלו כדי לנסות להגיע למקום ולברר מה קרה. העשן השחור הסמך הקשה עליו לראות מה קורה מהאוויר, והוא נחת חזרה בשדה התעופה, אבל יומיים לאחר מכן יצא לגיחה נוספת בה הבחין בנזק קשה לעצים ולשיחים במקום, שנראו כאילו נעקרו מהקרקע - וזה לא הכל.
מספר שבועות לאחר מכן הוא יצא לאזור באופן רגלי יחד עם עוד כמה מתנדבים, ולפי הדיווחים, המשלחת נעצרה על ידי שורה של גברים שבשחור, שטענו כי הם אחראים על האזור מעתה.
3. התרסקות העב"ם במגה פלטנוס
השעה הייתה 3 בבוקר בכפר הציורי מגה לפטנוס ביוון, כאשר שישה אורות בוהקים החלו להתקרב לעבר שמי הכפר ב-2 בספטמבר 1990. אחד מהאורות, טענו עדים מאזורים שונים במקום, נע בצורה תזזיתית יותר מהשאר, ולפתע התרסק.
אחד הרועים במקום טוען שהיה במרחק של 500 מטרים מההתרסקות, וכי האזור כולו החל לבעור, בעוד חמשת האורות האחרים ריחפו מעל. לפתע אחד מהם נחת במהירות במקום, מה שגרם ללהבות לדעוך במהירות, ואז עלה בחזרה למעלה. אחד אחד החלו שאר האורות לעשות את זה שוב, במה שנראה כמו תהליך תיקונים שנמשך עד השחר. כאשר התושבים הגיעו למקום בבוקר הם נדהמו לגלות סימני קרקע חרוכה אך שום עדות לכלי טיס, וחלקם מצאו שרידי מתכת שלקחו כמזכרות. בימים שלאחר מכן דווח על נוכחות צבאית מוגברת באזור, וההצהרה הרשמית הייתה כי מדובר בתקלה בלווין סובייטי.
4. ההתרסקות בלאס וגאס
ב-18 באפריל 1962 אותר במערכות הרדאר של צבא ארה"ב כלי טיס לא מזוהה שנע לאורך ניו יורק, קנזס ואריזונה, לפני שהתקרב אל הקרקע ביוטה (וגרם להפסקת חשמל), ואז המריא שוב אך התרסק במדבריות נבאדה ונעלם מהמסכים.
דיווחים שונים טענו כי הכלי למעשה נחת בבסיס חיל האוויר האמריקאי שבאזור, וגרם לתופעה של אור אדום ומוזר בשמיים בה הבחינו התושבים, לצד רעשים חזקים של פיצוץ. הצבא, בתגובה, טען כי מדובר במטאורים.
5. התרסקות בממלכת לסוטו
הממלכה העצמאית של לסוטו בדרום אפריקה חוותה התרסקות עב"ם משל עצמה ב-19 בספטמבר 1995 בשעה תשע בערב, כאשר חוואי מקומי שמע רעש מוזר והבחין בעדר הבקר שלו מתפזר בפתאומיות, ואז שמע פיצוץ אדיר.
מספר שכנים במקום ניסו להתקרב לאזור הפיצוץ אבל נאלצו לשמור על מרחק עקב החום האדיר שנבע מהמקום. החוואי טען שהבחין בדמות נעה בתוך ההריסות, ומיהר להתקשר לרשויות. המשטרה שהגיעה למקום גילתה כלי טיס שמשום מה לא ניזוק למרות השריפה, ולא הייתה בטוחה מה לעשות, עד שהגיע למקום הצבא באזור חצות וטען כי שר ההגנה אישר להם לקחת את הכלי. עם עלות השחר לא נותר כל זכר לכלי הטיס או לשאריות הפיצוץ.
6. עב"ם בנברסקה
אחד הדיווחים הקדומים ביותר על עב"מים התרחש ב-6 ביוני 1884 במחוז דנדי שבנברסקה, בו חוואי הבחין באור בוהק שטס בשמיים בשעות בין הערביים. האור צנח אל הקרקע במהירות, ואז נשמע גם קול של פיצוץ. החוואי התקרב למקום בזהירות אך נכווה קשות מהחום, לפי דיווח בעיתון המקומי. בדיווחים אחרים נטען כי האיש זיהה במקום כלי טיס, שלפי החוואי היה עשוי ממתכת כמו של כלי נשיפה, אך כאשר הוא ניסה להזיז אותו הוא נדהם מכמה שהוא קל.
7. תקרית פרוהלדני
לפי דיווחים ששוחררו לתקשורת בעקבות התפרקות ברית המועצות, ב-10 באוגוסט 1989, בסביבות השעה 11 בבוקר, שייטת של מטוסי מיג 25 פילחה את האוויר מעל העיר פרוהלדני שליד הרי הקווקז, ומיהרה לאזור התרסקות של עב"ם.
בדיווחים נטען כי העב"ם הופל על ידי טיל קרקע-אוויר והתרסק באזור ההרים, ובעקבותיו הוזנק מסוק. האזור כולו נחסם על ידי צבא בריה"מ בזמנו, כאשר כלי טיס בצורת דיסק אותר במקום והובהל לבסיס חיל האוויר מוזדוק, שם נטען כי הקג"ב לקח אחריות על הכלי וניסה לתפעל אותו ולהבין כיצד הוא עובד. כמו כן, לפי הדיווחים, שלושה חייזרים נתגלו באזור ההתרסקות, כאשר שניים מהם נמצאו מתים והשלישי מת זמן קצר לאחר מכן. אם הדיווחים נכונים, גופותיהם נמצאות באזור קפוסטין יאר, המקבילה הרוסית של אזור 51.
8. ההתרסקות בהאודן מורס
ב-24 במרץ 1997 בשעה 10 בלילה החלו לזרום דיווחים מאזור המורלנד שבין דרום יורקשייר לדרבישייר באנגליה על כלי טיס בגובה נמוך שמסייר באזור, והפכו מהר מאוד לדיווחים על אורות בוהקים, רעשים חזקים וארובות עשן שחורות.
משלחות משטרתיות באוויר ועל הקרקע הוזעקו למקום, מתוך חשש כי מדובר בהליקופטר או מטוס פרטי שהתרסק. האזור הוכרז כאזור ללא טיסה, מה שבדיעבד נשמע חשוד שכן אף טיסה מסחרית לא עברה בו מעולם. ממשלת אנגליה טענה באופן רשמי כי לא נמצאה שום עדות להתרסקות, וכי הדיווחים היו כוזבים. אלא שעובדי רשות המים שעבדו באזור בימים שלאחר מכן טענו כי הבחינו בערימה של פסולת מתכתית, וכי הייתה נוכחות צבאית במקום שפינתה שקי גופות לתוך מסוק צבאי. הצבא, מצדו, טען כי מדובר בהעברות ציוד שגרתיות.
9. תקרית בחוף וולסת'ורפ
זוג פנסיונרים בשנות השבעים לחייו שגר בבית חוף בוולסת'ורפ שבאנגליה בספטמבר 2009 הבחין באזור השעה 11 בלילה באורות מוזרים שבקעו מחלון חדר השינה. בני הזוג הבחינו ב-30 או 40 אובייקטים מוזרים שהיו תלויים באוויר במשך כשעה וחצי, ולאחר חצות זינקו במהירות השמימה.
למחרת בבוקר התעוררו בני הזוג מרעשים חזקים של מסוקים צבאיים שנחתו על החוף ופרקו עשרות חיילים שסגרו את החוף ונעו לאורכו ולרוחבו עם גלאי מתכות. לאחר מכן שמעו השניים רעשים של יריות ופיצוצים. חוקרי עב"מים שביקשו לדעת בדיעבד מה התרחש, קיבלו תשובה של "תרגיל צבאי שגרתי".
10. התרסקות בבוליביה
ב-6 מאי 1978, קצת אחרי השעה 4:15 אחר הצהריים, דיווחו אלפי אזרחים באזור ברמג'ו שבבוליביה, בסמוך לגבול עם ארגנטינה, על עב"ם שהתרסק לקרקע והחל לבעור. לפי הדיווחים, ההתרסקות לוותה בצליל על קולי שנשמע ממרחק של 240 קילומטרים, ואף ניפץ חלונות שהיו ברדיוס של 48 קילומטרים.
הצבא הארגנטינאי מיהר להגיע למקום וחיפש במשך שבועות ארוכים איפה בדיוק התרחשה ההתרסקות, ובסופו של דבר חיל האוויר הבוליביאני גילה את המקום אך לא הצליח לנחות בו. קצת לאחר מכן דיווחו כלי התקשורת בארגנטינה כי הצבא הארגנטינאי הצליח לאתר את האזור, וכי נאס"א שולחים חוקרים משלהם. בפועל, שני יוצאי חיל האוויר האמריקאי הגיעו למקום וטענו כי הם נשלחו כדי ללוות את כלי הטיס בחזרה לארה"ב, ומאז הושקטה הפרשה.