מאות אנשי מקצוע מתחום רפואת השיניים בישראל; רופאים, שינניות, אנשי פרא רפואה ואנשי מנהלה הגיעו מוקדם יותר החודש אל אולמי "וואלי" בכפר סבא לכנס המקצועי הראשון והמוביל בתחומו של חברת ש.ל.ה וכללית סמייל תחת הכותרת "Beyond The Smile, חוד החנית של האסתטיקה".

הכנס נפתח בדברים שנשאו ד"ר טל בראון, מנהלת תחום האסתטיקה הדנטלית בכללית סמייל, ד"ר חגי סלוצקי, רופא ראשי כללית סמייל ורו"ח אילן שמש, מנכ"ל ש.ל.ה. והמשיך עם הרצאות מרתקות בתחומי שיקום הפה, ציפויים דנטליים, אסתטיקה דנטלית, החשיבות בתכנון מסודר של תהליך הטיפול, חדשנות בטיפולי אסתטיקת הפנים ועוד.

ד"ר טל בראון, מנהלת תחום האסתטיקה הדנטלית בכללית סמייל (צילום: רויטל שרון)
ד"ר טל בראון, מנהלת תחום האסתטיקה הדנטלית בכללית סמייל | צילום: רויטל שרון

באי הכנס זכו להתנסות באופן מעשי (Hand on) בשלל סדנאות של החברות המובילות במשק בתחום רפואת השיניים ואסתטיקת הפנים. החל מסדנא של חברת NDM ADC שעסקה בדרך בה ניגשים ובוחרים את הגישה הטיפולית בתחום ציפויי השיניים וחיבורה לתהליך העבודה בצורה הטובה ביותר. דרך סדנא של מעבדת ברוש שעסקה בדרכים לקיצור וייעול תהליכים בציפויי השיניים באמצעות תבניות יעודייות לדיוק תהליך העבודה. ועד לסדנא של חברת AMI המובילה בתחומה ברפואה רגנרטיבית על תהליכי טיפול ליצירת קולגן טבעי בעור הפנים.

רשת כללית סמייל, רשת מרפאות השיניים הגדולה ביותר בישראל, המונה 109 מרפאות בפריסה ארצית, העמיקה בשנה שעברה את תחום שירותי האסתטיקה הדנטלית המוצעים במרפאותיה אשר נועדו לשפר את מראה החיוך, לצד מלוא מגוון הטיפולים הדנטליים המסורתיים, המשקמים והמשקמים,  לשמירה על בריאות השיניים, הפה והחניכיים. 

"כשאנחנו מדברים על אסתטיקה דנטלית אנחנו בעצם מדברים על תחום ברפואת השיניים המתמקד בשיפור המראה של השיניים והחניכיים כך שהחיוך יהיה הרמוני ויפה יותר בעיקר בעיני המטופל, יחזק את הביטחון העצמי שלו ואת התחושה הכללית". אומרת ד"ר טל בראון, מנהלת תחום האסתטיקה הדנטלית בכללית סמייל. 

אחד הטיפולים העיקריים בהם התמקדה הרשת הינם ציפויי שיניים (ציפוי קומפוזיט, ציפוי חרסינה) אשר מאפשרים לתקן בעיות כגון מנח שיניים שאינן נמצאות בקשת המשנן, סגירת רווחים בין השיניים, הארכת שיניים קצרות, שינוי גוון, השלמת כותרת במקרים של שן שבורה ועיצוב צורת השן למראה הרמוני של כל הפנים.

רופא ראשי כללית סמייל ורו"ח אילן שמש, מנכ"ל ש.ל.ה. (צילום: רויטל שרון)
רופא ראשי כללית סמייל ורו"ח אילן שמש, מנכ"ל ש.ל.ה. | צילום: רויטל שרון

לפני השקת התחום ברשת בשנה שעברה, התקיימו עשרות קורסים והכשרות מקצועיות לצוותי המרפאות, לרופאים הבכירים וגם לצוותים המנהליים, בנושאי ציפויי קומפוזיט, ציפויי חרסינה, מילואות חרסינה, ועוד. בימים אלה מסתיימים קורסים ראשונים מסוגם ומקיפים לרופאי הרשת בתחום אסתטיקת הפנים שכלל שימוש בטכנולוגיות והשיטות המתקדמות ביותר בתחום.

ד"ר חגי סלוצקי, רופא ראשי כללית סמייל מוסיף "הגישה של כללית סמייל ואחריותה כרשת מרפאות השיניים הגדולה בישראל, מבית שרותי בריאות כללית, מחייבת כי כל הטיפולים שיעשו יעמדו בסטנדרטים המחמירים ביותר, יהיה זה בציוד ובחומרים שמשתמשים, יהיה זה בבחירת הרופאים המתאימים לטיפולים והכשרתם בסדנאות, קורסים וכנסים בארץ ובחו"ל להגעה לרמה מקצועית הגבוהה ביותר האפשרית". 

"בראש וראשונה אנו מטפלים בתחלואה, אם קיימת, ומגיעים לבריאות המשנן, החניכיים והפה. לאחר מכן אנו מפנים את תשומת הלב לדרישות האסתטיות של המטופל למראה, לחיוך ולכל מה שעוטף את החיוך מסביב. לפעמים הטיפול האסתטי משנה את תפיסת העצמי של האדם, את בטחונו העצמי ולמעשה יכול להיות טיפול משנה חיים לא פחות מכל טיפול רפואי אחר".

כעת, במסגרת הכנס, הושק לראשונה תחום הזרקות הפנים בכללית סמייל, שיתווסף בחודשים הקרובים למגוון השירותים הרחב אותו מציעה החברה למטופליה במרפאות הרשת ברחבי הארץ. במסגרת הטיפולים הללו יוצעו למטופלים טיפולים אסתטיים חדשים המתרכזים בשליש המרכזי של הפנים, סביב הפה, מהלסת והסנטר ועד קו בסיס העיניים (לא כולל הצוואר, המצח וסביב העין), אזור בו רופאי הרשת מנוסים ומכירים במיוחד. טיפולים אלו יכללו הזרקות של חומצה היאלורונית למילוי נפחים, השבת קווי המתאר שאבדו וטשטוש קמטים. טיפול באמצעות ביו סטימולטרים וסקין בוסטרים  במטרה להשיב לעור הפנים מראה אחיד וזוהר יותר.

טיפולים בעזרת בוטולינום טוקסין (המוכרים יותר כבוטוקס, דיספורט וקסאומין) המסייעים לטיפול ב-"Gummy smile", חיוך החושף את החניכיים העליונות מעל המשנן, ולטיפול בסנטר בעל מראה "קליפת תפוז". ורפואה רגנרטיבית, תחום המהווה את עתיד הרפואה האסתטית בעולם. אלו טיפולים המשלבים טכנולוגיות חדישות ופרוטוקולי טיפול ייחודיים במרפאות נבחרות של הרשת.

מה עמד בבסיס ההחלטה לעסוק בטיפולי שיניים אסתטיים כמו גם באסתטיקה של הפנים?

"בשנים האחרונות אנו עדים לדרישות הולכות וגוברות לטיפולי אסתטיקה דנטלית ואסתטיקה של החיוך והפנים".  מציין המנכ"ל שמש, "כחברה המובילה בתחום רפואת השיניים, אנו פועלים ללא לאות להיות בקדמת הטכנולוגיה והחדשנות, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על איכות רפואית ומקצועית, וזאת על מנת לספק מענה מיטבי לצורך הקיים בקרב המטופלים. כחלק ממגמת הפיתוח של שירותי רפואה חדשניים במרפאות, התמקדנו השנה בתחומי האסתטיקה הדנטלית הכוללים מגוון טיפולים בין היתר: ציפוי שיניים, טיפולי יישור שיניים קל, תיקוני פגמים, סגירת מרווחים, שינוי גוון השן ועוד.

מה על הפרק בטווח קרוב?

"ממש בקרוב אנחנו עומדים להרחיב את מגוון טיפולי האסתטיקה הדנטלית, כמו גם להוסיף תחום נוסף, להשלמת החיוך, הכולל הזרקות בוטוקס וחומצה היאלרונית. תוך שילוב טכנולוגיות ומיכשור חדשניים, בהתאמה אישית, אשר יאפשר ללקוחותינו להגשים את רצונם לשיפור מראה החיוך כולו, בנוסף למראה הפה והשיניים.  היום, יותר מתמיד, יש  ברשותנו את הכלים כדי לאפשר ללקוחותינו לקבל את החיוך שתמיד רצו. יש לנו את נבחרת הרופאים המקצועית והמנוסה ביותר בתחום, רכשנו למרפאות את הציוד והחומרים המתקדמים ביותר בתקנים ובאיכות בינלאומית בלתי מתפשרת ובנינו מעטפת הכוללת מערך הכשרות רחב לרופאים ולצוותים הפרא רפואיים והאדמיניסטרטיביים."

מה החלום החזון לעתיד הרחוק יותר?

"החזון שלנו הוא לבסס את הרשת כנקודת שרות אחת בעולם של הבריאות והאסתטיקה של החיוך, וזו תשמש כמרכז שירות מקיף שחולש על כלל התחומים, בו יוכלו המטופלים לקבל את כל הטיפולים הקיימים להשגת החיוך הבריא והאסתטי, בלי להתפשר על קבלת שרות רפואת שיניים מונעת, משמרת ומשקמת. אנחנו קשובים לצרכים ולרצונות שעולים מהשטח, עומדים בקשר כל העת עם גורמי מקצוע, בארץ ובעולם, שמחים שיש באפשרותנו להעמיד לטובת מטופלנו את הבשורות החדשות בעולמות האסתטיקה הדנטלית, וכך נמשיך לעשות כדי להמשיך להיות, לא פחות, מאשר המובילים בתחום." מסכם שמש.