"מעניין לי ת'פ(!)ת" - קמפיין חדש וקורע עלה היום לרשת במטרה להגיע לצעירות בנות 18–44. בכל שנה מאובחנות כ 300  נשים בסרטן צוואר הרחם ומדובר בסרטן נפוץ בקרב צעירות.

בשנת 2018 הכריז ארגון הבריאות העולמי על תוכנית למיגור סרטן צוואר הרחם עד לשנת 2030.

במדינות רבות בעולם החלו ליישם תוכניות למיגור סרטן זה ובישראל, הוצגה בינואר 2024 תוכנית לאומית שתביא לסילוק ולמיגור כל המחלות אשר נגרמות מנגיף הפפילומה.

נשים וגם גברים צעירים לא מכירים מספיק את וירוס הפפילומה, האחראי ל-99% מהמקרים של סרטן צוואר הרחם, והם לא מודעים לכך שהווירוס מידבק ועובר במגע מיני, גם במקרה בו לא מתקיימים יחסי מין מלאים. וירוס הפפילומה עלול לגרום גם לסרטן הפין, הלוע והרקטום.

ההומור כמו בכל הקמפיינים של העמותה, עוזר להעביר מסרים שלרוב מבהילים את קהל היעד.

התסריט שנכתב בידי השחקנית הקומיקאית טליה ברטפלד ויפעת מור מעמותת חלאסרטן בבימויו של מיקי ירון, מדמה מוקד שירות פפילומות הפועלות כמוקד שירות לקוחות של סרטן צוואר הרחם. המטרה של המוקדניות היא לחפש ולאתר לקוחה מתאימה לא מודעת מקהל היעד של נשים צעירות שתהיה מוכנה לתת "תרומה" את צוואר הרחם ואז "לבוא להתיישב אצלך לכמה שנים" בסיום הסרטון הפניה לצ'אטפות שם אפשר ללמוד בפירוט איך ניתן להתנתק מהפפילומה.

קהילת חלאסרטן מונה כיום למעלה מ-30 אלף צעירים וצעירות. העמותה מעלה מידי שנה קמפיין הומוריסטי שונה לסוג סרטן הנפוץ בקרב צעירים וצעירות. חודש המודעות חל בינואר ואומנם בצל המלחמה נדחה הקמפיין ליולי.

עמותת חלאסרטן הוקמה בהשראתה של טל יעקובסון ז"ל על ידי הוריה זוהר ויענקלה יעקובסון לפני כ-7 שנים. תחת הערך של "חבר מבריא חבר", פועלת קהילת החולים והמחלימים ליצירת קטגוריית טיפול מותאמת לצעירים ותומכת בחולים בכל תחומי החיים שנפגעים מהמחלה. העמותה משמשת לבית ומלווה כל צעיר או צעירה מרגע האבחון ולאורך כל תקופת ההחלמה.

לתרומות לעמותה לחצו כאן