בצעד יוצא דופן שופטת בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב, חנה קלוגמן, חייבה את קופת החולים 'מאוחדת' לשלם פיצוי של 600 שקל למטופלת שהתור שלה לרופא מומחה בוטל בלי שעודכנה על כך.
י, תושבת מודיעין חברה בקופ"ח מאוחדת, הזמינה לפני כשנה תור לרופא מומחה ברחובות. כאשר הגיעה למרפאה של הרופא המומחה, מסרה לה המזכירה שהתור בוטל, וזאת בלי שקיבלה על כך הודעה מראש.
י', שהפסידה עקב כך יום עבודה, פנתה לברר את העניין מול הקופה ונדהמה לשמוע שהתור אכן בוטל. עובדת בכירה בקופה התנצלה בפניה בטענה שהיה מדובר בטעות אנוש. י' לא הסתפקה בתשובה זו ופנתה למזכירה בקופה לברר שוב את העניין, גילתה כי התור בוטל עקב אילוצי הרופא המומחה.
למרות מכתב התנצלות ששיגרה הקופה, הגישה י' תביעה נגד הקופה לבית המשפט לתביעות קטנות ובה דרשה פיצוי של 1,000 שקל על הנזקים שנגרמו לה (הפסד יום עבודה, נסיעות ועוגמת נפש).
"המתנתי במרפאה כ-40 דקות עד שנודע לי שהתור שלי בוטל מבלי שהקופה עדכנה אותי בכלל", טענה. לדבריה, התנהגות הקופה היא בגדר הפרת הוראות זכויות החולה. לדבריה, שיגרה שלושה מכתבי תלונה בעניין לקופ"ח ורק לאחר שהגישה תביעה היא קיבלה מכתב התנצלות.
קופ"ח מאוחדת הגישה כתב הגנה שבו ביקשה לדחות את התביעה בנימוק של-י' לא נגרם נזק שכן נקבע לה תור חדש תוך עשרה ימים ונשלח לה מכתב התנצלות על כך שמדובר בטעות אנוש.
>> האצבע הנפוחה התגלתה כתסמין למחלה קטלנית
>> הפעולה ששורפת לא מעט קלוריות
>> 1 מכל 20 אנשים בעולם ימות בגלל אלכוהול
השופטת קיבלה את התביעה וציינה בפסק הדין כי תקלות אכן קורות, ואכן מדובר בטעות אנוש, אך קיים כשל בהתנהלות קופ"ח מאוחדת לאחר שגילתה את הטעות והתנצלה רק בשלב מאוחר יותר. "לא מצאתי הצדקה למענה המאוחר שקיבלה התובעת למכתב התלונה, כמו גם לכך שהנתבעת לא הגיבה להחלטות בית המשפט לפני הדיון ולאחריו", ציינה, וחייבה את הקופה לשלם פיצוי של 600 שקל.