נתנוים של חברת אומניטלקום, דרכה מתבצעים חלק מהזמנת התורים לחיסוני הקורונה בכל קופות החולים, מצביעים על מגמה ברורה: הישראלים מעדיפים את מופעי חנוכה על פני חיסוני הילדים.
הנתונים מתייחסים לתקופה של כחודש, בין התאריכים 11.12 ועד ה- 12.12. כפי שדווח בכלי התקשורת, מבצע חיסוני הילדים נפתח באדישות יחסית מטעם ההורים ורק ל-2% מהילדים הוזמנו תורים.
כך לדוגמא, כמות הזמנות החיסונים מתחילה במספרים נמוכים ביותר (29 הזמנות בלבד) ורק ביום שלאחר תחילת מבצע החיסונים מתחילה מגמת עלייה (אז כמות ההזמנוחת עומדת כבר על 582).
ניתן לראות כי בימים לאחר התפרצותו של הווריאנט החדש, האומיקרון, ביום שישי האחרון (26.11) ישנה עלייה מחודשת בהזמנות לחיסון, אך כאמור, היא היתה זמנית ובימים האחרונים ניכרת ירידה דרמטית.
היום בו נרשמה כמות ההזמנות הגדולה ביותר בחודש היא ב-30.11 (ערב שלישי של חנוכה) ועמדה על 1628 הזמנות. מאז ניתן לזהות מגמת ירידה דרמטית בכמות ההזמנות.
לדברי קרן חננאל סטולר, המשנה למנכל אומניטלקום: ״כחברה המספקת את שירות תזכורי התורים למגוון מוסדות בריאות ממשלתיים וקהילתיים, נערכנו לעלייה בכמות תזכורי חיסוני הקורונה לילדים במהלך החג, ועדיין הקפיצה המשמעותית שאנחנו רואים מיום ליום משמחת מאד והפתיעה גם אותנו. אני יכולה לשער שחופשת החנוכה עם ריבוי הארועים המצריכים הצגת תו ירוק, בשילוב ההתפשטות האחרונה באירופה, שהזכירה לנו שהקורונה עדיין כאן, הן שהביאו לפיק בהזמנת התורים, ועדיין, אני מקווה שנמשיך לראות את אותה המגמה גם לאחר החג".
מהנתונים ניתן ללמוד על שתי מגמות ברורות: כמות המתחסנים עלתה פי 15 מאז שהחל מבצע החיסונים וכי החל ממחר חלה ירידה של פי 2 בכמות המתחסנים. האם הנתונים הללו מצביעים על מגמה גורפת של אדישות ודחייה כלפי חיסוני הילדים בכלל והחיסונים בפרט או את הצורך של הישראלי באסקפיזם הכ"כ אופייני שבא לידי ביטוי ביציאה לחופשות וצפייה מופעי החג ודחיית החיסונים? הימים הקרובים והופעתם של ווריאנטים חדשים - הם אלה שיכריעו.