תמיד אמרו לנו שהיופי מתחיל מבפנים, אבל הטרנד האחרון בתחום הביוטי מיישם את הפתגם הזה באופן הכי מילולי שיש: בשנה האחרונה עשרות חברות הפכו את משטר הטיפוח הנשי ממשהו שמורחים למשהו ששותים.
הרעיון הוא הכי איך לא חשבו על זה קודם: משקאות ייעודיים המגיעים כנוזל אבקה או קפסולות, ומכילים שלל מרכיבים שאמורים לטפח את העור ולהעשיר אותו, בדגש על צמחים שונים, עשבים עשירים בקולגן, פרוביוטיקה שמנקה את העור או פירות עשירים באנטיאוקסידנטים וויטמינים. חלק מהמשקאות אמורים למנוע תופעות של הזדקנות העור, חלקם מיועדים להילחם באקנה, ויש כאלה שסתם אמורים לשוות לעור מראה זוהר, לחזק את השיער והציפורניים ובגדול לשוות לנו הילה של כוכבת.
נכון לעכשיו רוב החברות שהסתערו על השוק הצמא הזה נמצאות בחו"ל, והן חברות קטנות יותר מענקיות הקוסמטיקה המוכרות. אחת החברות שמציעות משקאות או קפסולות עתירות בחומרי הזנה לעור היא Hum Nutrition, שכבר משווקת את מוצריה ברשת הטיפוח העולמית Sephora. החברה מציעה למכירה שלל בקבוקונים שחורים שמזכירים שיקויים מסתוריים מתחילת המאה ה-20, מעוטרים בתוויות צבעוניות ומלאים בהבטחות מפתות, ולא רק באנטי אוקסידנטים וקולגן. בין המוצרים אפשר למצוא את השיקוי Red Carpet, שיעניק ללוגמת עור של כוכבת תוך 6 שבועות, Collagen Love, שאמור להעניק לעור אלסטיות ותחושת מתיחה, Daily cleanse – שמטרתו להוציא מהעור והגוף רעלים, מבפנים כמובן, ועוד כ-20 תערובות המורכבות משלל צמחים, ונטולות חומרים משמרים או מוצרים מהונדסים גנטית.
חברות אחרות בשוק משווקות את המוצרים שלהם באבקה וכל מה שצריך זה לערבב אותה במים, כמו למשל החברה הוותיקה יותר Moon Juice, שאת האבקות שלה גווינית פאלטרו צורכת על בסיס קבוע. אבקת היופי Beauty Dust מורכבת ממיצוי של פנינה, גוג'י ברי ושיסנדרה ברי, והיצרנית שלה נשבעת שהיא מחזקת גם את השיער והציפורניים, ולא רק מפנקת העור. חברה נוספת שרושמת הצלחה בשוק היא fountain, שגם מציעה קוקטיילים מבוססי צמחים, אבל לא רק לעור, שם דוחפים פנימה גם חומרים שעוזרים להעלות את רמות האנרגיה, המצב רוח הטוב ומחדדים את המוח. לא נשמע גרוע.
עוד ב-mako בריאות:
>> תפתחו את הראש: 10 הכריכים הכי בריאים שיש
>> "יש לי הקלה עצומה מאז שעברתי ניתוח אף"
>> מה באמת קורה כשזבובים נוחתים לנו על האוכל?
"הגוף שלנו יותר חכם מזה"
אחת הסיבות שגרמו לוולטר פלסטרו, המייסד של Hum Nutrition, להקים את החברה, הייתה האקנה שלו. במשך שנים הוא סחב פצעונים על הפנים, ואף מוצר טיפוח בשוק לא הביא לו מזור. עד שהוא החליט להתייעץ עם מומחה לתזונה, לאחר שגם הוא הבין שיש קשר ישיר בין מה שאנחנו מכניסים לגוף שלנו, למראה השיער והעור. אחרי ששינה את הרגלי האכילה שלו והתחיל לצרוך גם תוספים שונים, העור של פלסטרו השתפר פלאים. מלבד הסוף לחצ'קונים, הוא זכה גם ברעיון עסקי גאוני: להקים חברה שתייצר ליין של תוספי מזון המבוססים על תחקיר מדעי, שאמורים לפתור בעיות היופי של העולם. "התחלנו עם בעיה, כמו אקנה, ואז שאלנו את עצמנו – איזה חומרי מזינים יכולים לפתור את הבעיה הזאת", מסביר פלסטרו. "הסטנדרטים שלנו גבוהים, הכל מבוסס על מדע ועל צמחים וחומרים מזינים שבאמת עובדים", אבל הוא לא מבטיח שתוך לילה העור יהפוך לזוהר, ומסביר שלוקח בין 4 ל-6 שבועות לראות תוצאות. עלות התענוג? תלוי בשיקויי שבחרתם. יש כאלה שעולים 70 דולר לקופסה המכילה 25 מנות אבקה להכנת משקה, ויש קופסאות קפסולות לחודש שעלותה 25 דולר בלבד.
"הצרכנים היום מאוד מודעים לכמה שתחום הוולנס יכול לעזור גם למראה שלהם", אומרת מנהלת הרכש של ספורה, שציידה 100 חנויות מהרשת במוצרים של Hum, "אלה מוצרים ייחודיים וחדשניים מאוד בתחום הטיפוח".
אבל עם כל הכבוד להייפ, לא כל המומחים ממהרים להתלהב. "בהחלט יש כמה חומרים מזינים שאכן עוזרים לעור", אומר ניל שולץ, דרמטולוג מניו יורק, "אבל זה לא אומר שאם שמים אותם במשקה יהיה לזה אותו אפקט כמו לחיות על דיאטה מזינה ומאוזנת. הגוף שלנו יותר מדי חכם בשביל זה". "כל אחד יכול לקבל את החומרים שיש במשקאות האלה דרך תזונה", אומרת פרנצ'סקה פוסו, דרמטולוגית מניו יורק, "אבל גם לשתות את זה במרוכז זאת דרך סבירה להשיג את החומרים".
המנתח הפלסטי מישל יגודה, דווקא יותר מתרשם. "אפילו לאנשים שאוכלים מאוד בריא יכולות להיות בעיות עם עור הפנים, השיער והציפורניים, וזה יכול להיות בגלל שהחומרים לא נספגים מספיק טוב מהמזון, בעוד שנוזלים אמורים להיות יותר זמינים לגוף". אבל מאחר שיגודה הוא בעצמו בעל חברה לתחליפי טיפוח בשם BeautyScoop, אולי כדאי שנמשיך להיות עוד טיפה סקפטיים.