בשנת 2014 הוקם בבריטניה ארגון ללא מטרות רווח תחת השם "Veganuary" (ינואר טבעוני) שכל מטרתו היא לעודד אנשים לעבור לטבעונות, ולנסות תזונה מן הצומח לחודש אחד בלבד, ניחשתם נכון – בינואר. במהלך כל השנה עוסק הארגון בפעולות הסברה והעלאת מודעות ומידי שנה בחודש ינואר הם מזמינים את כל מי שרוצה להירשם בחינם לאתגר שנמשך 31 ימים, במהלכו מקבלים המשתתפים מתכונים וטיפים שיעזרו להם להתמיד בתזונה הטבעונית למשך חודש שלם.
מאז שהתחילו את פעילותם ועד לשנת 2020 נרשמו לאתגר מעל למליון איש מכ-196 מדינות שונות ברחבי העולם, כאשר בינואר 2020 בלבד נרשמו כ-400 אלף משתתפים חדשים. אך השנה, כך דיווחו באינסטגרם של Veganuary בשבוע שעבר, נשבר שיא של כל הזמנים עם מעל לחצי מליון משתתפים - 540 אלף אם לדייק - שנרשמו לאתגר והתחייבו להתנסות בתזונה מן הצומח למשך כל חודש ינואר.
בנוסף לאתגר, הארגון יוצר גם שיתופי פעולה עם עסקים בבריטניה, שלפי הנתונים באתר שלהם הולידו כ-1200 מוצרים טבעוניים חדשים רק ב-2020. על פי הפרסומים, מחקר של בנק ההשקעות USB שבחן לאחרונה אימוץ המוצרים הטבעוניים בקרב צרכנים בארה"ב, בריטניה וגרמניה, מצא כי מספר הצרכנים שמתנסים בתחליפי בשר טבעוניים עלה בכ-5 אחוזים במהלך שנת 2020, וכן כי כמחצית מהמתנסים בתחליפים טבעוניים, ממשיכים לצרוך אותם על בסיס שבועי.
על פי הנתונים המוצגים באתר האתגר, שלוש הסיבות המובילות להשתתף בו הן בריאות (38% מהמשתתפים), חמלה על בעלי החיים (37%) והפחתת הנזק הסביבתי (18%), 7 אחוזים נוספים עשו זאת מסיבות אחרות. מבין המשתתפים באתגר כ-98 אחוז העידו שימליצו גם לאחרים לעשות זאת.
אם גם אתם רוצים להצטרף לשבירת השיא ולנסות טבעונות למשך חודש, אתם עדיין יכולים להרשם לאתגר באתר Veganuary. וכמובן לא נשכח לציין גם את הגרסה הישראלית - אתגר 22, שמזמין אתכם להתנסות בתזונה טבעונית במשך 22 יום עם תמיכה וליווי של מדריכים מנוסים ותזונאיות קליניות בקבוצת פייסבוק סגורה ייעודית. באתגר הישראלי השתתפו עד היום כ-72 אלף אנשים, מספר מכובד ביותר ביחס לגודל האוכלוסיה בישראל.
באפליקציית איזי ריכזו את כל המקומות שטבעונים חייבים להכיר: