כל שנה אותו הסיפור. אתם מגיעים לחודש החגים כשאתם יודעים בדיוק מה מחכה לכם: אינספור סעודות משפחתיות, מפגש עם כל קרובי משפחה שאתם פוגשים פעם בשנה, וכמובן ההתלבטות האינסופית – איזו מתנה לחג מביאים לאנשים שכבר יש להם כל מה שהם צריכים. בושם? מצעים? שוב עציץ? בסוף, כרגיל, אתם מתפשרים על גיפט קארד, ומקווים שהם כבר ימצאו מה לעשות איתו.
לצערנו עדיין לא מצאנו דרך לגוון ולהחליף את הדודה ששואלת אתכם מה עם חתונה, ילדים ותואר, אבל בגזרת הגיפט קארד דווקא יש לנו חדשות – מצאנו את הגיפטקארד שנותן הכי הרבה.
למעשה, לא מדובר ממש בגיפט קארד אלא ב-גיב קארד (Give Card) – לא כרטיס מתנה, אלא כרטיס נתינה, שמאפשר להעניק למי שתרצו את הזכות לתרום למטרות שחשובות להם, ולקבל תחושת סיפוק של נתינה. את הכרטיס השיקה Jgive, פלטפורמה של ללא מטרות רווח, מבית קרן עשור, לגיוס תרומות לעמותות, שמציעה 600 עמותות ופרויקטים שישמחו להיות יעד התרומה שלכם, מהגדולות והמוכרות ביותר, ועד כאלו שלא שמעתן עליהן אפילו.
הגיב קארד הוא אמנם לא כרטיס פיזי, אבל עובד בדיוק כמו גיפט קארד רגיל. אתם בוחרים סכום לטעינה בכרטיס, ממלאים את פרטי מקבל המתנה ושולחים לו אותו במייל. אלא שהפעם, במקום לבחור רשת לקנות בה, מי שמקבל את הכרטיס בוחר עמותה לתרום לה את הסכום.
בין העמותות השונות תוכלו למצוא בנק למכשירי שמיעה לילדים חרשים וכבדי שמיעה, עמותה לרווחת משפחות של פגים, תווי קנייה לניצולי שואה, עמותות להגנת הסביבה וצער בעלי חיים, מסעות לאנשים וילדים עם מוגבלות ועוד. במילים אחרות, אין סיכוי שמקבל הכרטיס לא ימצא מקום לתרום לו בעזרת המתנה שלו.
"הגיב קארד הוא הדור הבא של הנתינה בישראל ובעולם בכלל", אומר אורי בן שלמה, מייסד ומנכ"ל Jgive, "מעבר לעובדה שאפשר להעניק כמתנה לאדם אהוב את האפשרות לתת לאחר, זאת מתנה שמפתחת הרגלי נתינה, חיזוק מעורבות קהילתית ופילנתרופיה עממית".