אין ספק שאם יש עיר בארץ שיודעת להתמודד עם כמויות של תיירים, זו תל אביב, אבל במאי הקרוב גם היא תידרש להעלות הילוך כשהיא תארח את אחד מהאירועים הנחשבים בעולם. לקראת אירוויזיון 2019 הולכים לגדוש את העיר עשרות אלפי תיירים, ובעיריית תל אביב ומשרד התיירות עובדים בימים אלו כדי שהכל יהיה מושלם גם בחזיתות שאולי לא חשבנו עליהן, ובעיקר כאלו שיוציאו לנו שם טוב בעולם, כמו שירות טוב לתיירים.
מאות נותני שירותים בעיר יעברו בחודשיים הקרובים סדנאות מיוחדות עם מומחים לחוויית שירות מטעם משרד התיירות, שבהן הם ילמדו להעניק לתיירים שירות הוגן ואדיב במסגרת מגבלות השפה. הם יקבלו כלים יצירתיים לתקשורת בלתי מילולית למצבים של מפגש עם תיירים שלא דוברים אנגלית, ילמדו להשתמש במחוות גוף ולהיעזר באפליקציות שונות, יקבלו טיפים חשובים כמו הצבת שלטי מחיר באנגלית, וישתתפו בסימולציות שיאפשרו להם התנסות מעשית בסיטואציות שהם עשויים להיתקל בהן.
בסדנאות ישתתפו עובדי עירייה ונותני שירותים מסוגים שונים שעומדים לשרת את התיירים: פקחי העירייה, עובדי האגף לביטחון עירוני, עובדי המוקד העירוני, נציגי פניות הציבור, מצילים ורכזי חופים, עובדי מתחם האקספו, עובדי בתי המלון בעיר ואפילו הסוחרים בשוק הכרמל.
"בכל הסקרים שאנחנו עושים, עולה שאחד הנכסים העיקריים שלנו הוא שאנחנו נחמדים, מסבירי פנים וחמים", אומר ראש העיר, רון חולדאי, "את הנכס הזה אנחנו רוצים למנף כדי לתת לתיירים שימלאו את העיר את החוויה הטובה ביותר. האירוויזיון הוא הזדמנות של פעם בדור להראות את פניה היפות של מדינת ישראל לעולם ולהפגין את הרוח התל אביבית החמה".