אחרי שנה שלמה של מועמדויות, זכיות ופרסומות מעולות שלא יוצאות לנו מהראש, הגיעה העת לבחור את הפרסומות האפקטיביות מכולן שקטפו את המקומות הראשונים בפרס קקטוס הזהב TV. שיתוף הפעולה של קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג, והוא מועבר בסקר למדגם מייצג של האוכלוסייה שבוחר את הפרסומות הכי אהובות. אז מי הן שלוש הפרסומות הגדולות של השנה?
במקום הראשון: הפרסומת של מכבי שירותי בריאות
אדיר מילר גש לקבל את פרס קקטוס הזהב דרך הזום. אחרי שכבשה את פסגת קקטוס הזהב בלא מעט מצעדים שבועיים, הפרסומת של מכבי שירותי בריאות ומשרד הפרסום יהושע/TBWA, זכתה בפרסומת השנה של קקטוס הזהב והכל בזכות ההומור המשובח של הקומיקאי המופלא אדיר מילר. הדמות החדשה שלו, נתן, שמכור לחוויות בחדר המיון, פרצה לחיינו רק בחודש בדצמבר אבל מיד התאהבנו בה. המאפרת של ארץ נהדרת גויסה למבצע כדי לייצר את הדמות המוזרה עם הקעקועים והרווח בשיניים. כשניסו למצוא פאה, נתקלו בבעיה כשאף פאה לא התאימה, עד שמילר לקח את אחת הפאות וחבש אותה הפוך וזה לגמרי תפס.
"מכבי אפשרו לי להשתולל ולעשות שטויות", אמר מילר, "אני אמשיך לעבוד קשה כדי להעלות לכם חיוך, זה הייעוד שלי בחיים". נבחרת השיווק של "מכבי" ומשרד הפרסום יהושע/TBWA מודה גם היא: "תודה רבה לכולם על הבחירה המרשת, עשיתם לנו את השנה. תודה מיוחדת לנתן, אדיר מילר שלנו, אנחנו מאחלים בריאות לכולם".
במקום השני: הפרסומת של קוטג' תנובה
רובנו יודעים שלרשף לוי יש שבעה ילדים בחייו האמיתיים, אבל הוא לא חושף אותם עד שיגיעו לגיל 18. למקום השני הגיעה המשפחה הטלוויזיונית של לוי יחד בפרסומת לקוטג' תנובה עם חברת הפרסום MCCANN. כשחיפשו מי שיחק בפרסומת, רצו למצוא את מי שהכי יזכיר אותו במראה, רובם קיבלו איפיון והמשיכו איתו בסדרה של הפרסומות. האתגר הגדול היה למצוא את יהלי, שיגלם את הבן שלו אבל שידע גם לרקוד. יכול להיות שכבר בפרסומת הבאה אנחנו נזכה לראות את בתו האמיתי של רשף, גפן, שתצטרף למשפחה הטלוויזיונית.
במקום השלישי: הפרסומת של פריגת
אל המקום השלישי הגיע בריצה קלה שלום מיכאלשווילי יחד עם התפוזים של חברת פריגת ומשרד הפרסום BBR SAATCHI & SAATCHI. המירוץ שעשה מחקלאי לחקלאי היה למען מטרה נהדרת – להודות להם על כל תפוז שהם מגדלים למען סחיטת מיץ תפוזים נפלא שמגיע אלינו הביתה. יכול להיות שלא ידעתם את זה, אבל הפרגון כאן הוא לגמרי אמיתי, כי החקלאים שמופיעים בפרסומת הזו הם מגדלים את הפרדסים ומטפחים אותם כדי שאנחנו נוכל לשתות את המיץ שמופק מהם. אז בין צילום לצילום הם נהנו גם מבונוס מושלם – סטנדאפ של שלום ובדיחות לעידוד החקלאות הישראלית.
הפרסומת של אדיר מילר ומשרד הפרסום יהושע למכבי שירותי בריאות, לא קטפה רק את המקום הראשון על פי מכון המחקר "שילוב", אלא גם נבחרה לפרסומת האהובה ביותר, שדירגו גולשי mako והצופים בבית. מיד אחריה, הפרסומת שקטפה את המקום השני במדד אהבת הקהל היא של משרד הפרסום אדלר חומסקי לחברת פלאפון, בכיכובם של חנן בן ארי ויהודה לוי ששרים יחד במעלית את השיר שאנחנו לא מפסיקים לזמזם כל היום בראש. במקום השלישי התמקמו משרד הפרסום יהושע והזמר רותם כהן, בפרסומת לחברת ACE, שגם היא, לפי ההצבעות – אהובה מאוד על קהל הצופים. ברכות לזוכים.