השיח שמתנהל ברשתות מאתמול (רביעי), מתמקד בדבר אחד - אנחנו קוראים לזה "סערת הנידה". התחקיר, שהחל כשראינו שורה של נשים שהכרנו כחילוניות לחלוטין משוחחות בלהט על הרגלי הנידה שלהן עם יעל בר זוהר, התגלה כסדרת רשת שממומנת על ידי אשת העסקים רותי לבייב.
עכשיו, מתפרסמת לראשונה הפנייה הרשמית שכוללת את הפעילות הנדרשת מהמפורסמות והשכר שיקבלו תמורתה. "קונספט הסדרה הוא 'מחוברות סטייל' אבל מאוד לייט: ההשתתפות כוללת עלייה של בין פרק אחד או שניים בחודש ויעלה בערוץ היוטיוב של העמותה, המשתתפות יקבלו הדרכה מפורטת לפני הפעילות. אפיון הקאסט: משפיענית, סלב שנשואה בזוגיות יציבה שיש לה זיקה למסורת ולרוחניות, שמעוניינת לקחת חלק ולשפוך אור לנשים נוספות בנוגע לטבילה במקווה".
עוד נכתב במסמך, השכר שאותו יקבלו המשתתפות בקמפיין. ברמה הפרקטית: בין 3 עד 4 סטורי בחודש לפי תסריט + פוסט בפיד, וחצי יום צילום להשלמות עם צוות נשי מקצועי פעם בחודש בתיאום מראש - סה"כ 12-15 סטורי ל-3 חודשים + פוסט בפיד. התקציב עומד כרגע על בין 30,000 שקלים ל-40,000 שקלים למשתתפת למשך כל תקופת הפעילות.
כחלק מהפנייה לסוכנויות, נשלח המסמך הבא: "אנחנו בעיצומו של ליהוק של כ-5 נשים עוצמתיות לסדרת רשת חדשה שאנחנו הולכים להפיק, שהולכת לעסוק בנושאים כגון: העצמה נשית, רוחניות ודת, כאשר המטרה המרכזית היא נושא הטבילה במקווה. ההפקה עובדת ופועלת עבור עמותת "שעשני אישה" שכל מטרתה היא לחזק ולהגדיל את מעגל הנשים הטובלות במקווה, לשפר את התדמית של המנהג הנתפס של נשים דתיות ולהביא את הנושא הזה למיינסטרים. כמובן - שכל זה תחת מעטפת של חוויה אישית, ללא הטפה, ללא כפייה דתית, אך ורק מתוך רגש וסיפור המשפיענית האינדיבידואלית".
סוכן משפיעניות, שסירב להשתתף בקמפיין, סיפר: "לא העברנו את ההצעות למיוצגות שלנו כי זה לא תואם את ערכיהן, אי אפשר לתמחר מוסר ודת". גם סוכנים אחרים, שיתפו שלפחות עוד ארבע כוכבות קיבלו פנייה בעקבות הזיקה שלהן למסורת, אבל לא טרחו אפילו להציג להן אותה מתוך הבנה שהפרסום הזה מיותר להן".
התחקיר עורר שיח לאורך כל היום במהדורות האקטואליה השונות, כשהמוני ציוצים בנושא עלו לרשת - לא על ידי רוב המפורסמות החילוניות שחוששות מלהסתבך בפגיעה בעוקביהן הדתיים. השחקן יוסי מרשק כתב כי תמורת המחיר הנכון גם הוא מוכן להשתתף בחגיגה, וניקול ראידמן סיפרה בסטורי שהיא "בנידה שנים רבות מבחירה". עינב בובליל שיתפה: "אני בעד, אבל במצוות לא צריך להיות מעורב כסף" ושי מיקה שהציפה מספר פעמים את הנושא כתבה: "יש בנות שממציאות סיפור וזה שלהן - אצלי זה אותנטי".
מי שלא קיבלה פניה להשתתף בקמפיין, היא קורין גדעון שכתבה: "אין פסול בקידום משהו ערכי בתשלום כל עוד זה אמיתי", והוסיפה "כאשר לא כותבים שמדובר בפוסט ממומן מדובר במעילה באמון הציבור".
מכיוונה של השחקנית דון לני גבאי, הייתה התייחסות רחבה יותר כאשר היא שיתפה את יותר ממאה אלף עוקביה בחווית המקווה שלה - פחות קדושה ויותר בושה. "ישבתי בתוך החדר עירומה, מחכה שמישהי תבוא להסביר לי מה עושים", אמרה והוסיפה. "נכנסת מישהי ואומרת לי בסוד, בלי שאף אחת תראה - 'אני לא אמורה להסביר לך כי לא באת דרך הרבנות'. הרגשתי מצורעת, הרגשתי לא שייכת לדת, הרגשתי שדוחקים אותי החוצה, על מה ולמה? כי בחרתי שלא להתחתן עם הבן זוג שלי דרך גוף שלישי? אני פחות ממישהי שכן יש לה טופס מהרבנות?".
מיכל אנסקי, שסירבה להגיב על הפרסום והקשר שלה לפרשה, צוטטה על ידי חברתה העיתונאית, נרי לבנה, שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה: "דבריה הוצאו מהקשרם - היא בכלל לא הולכת למקווה. הסרט של יעל בר זוהר התייחס לטבילה חד פעמית שלא חזרה לפני או אחרי".