רגע אחד בתוך הבטא של משחק הפיראטים המתקרב של מיקרוסופט, Sea of Thieves, גרם לי להבין עד כמה גדול הפוטנציאל שלו.
זה היה בסוף אחת המשימות. אני והחבר איתו שיחקתי חזרנו מאי קטן בצפון העולם, שם הצלחנו למצוא תיבת אוצר. השלב הבא במשימה הוא לחזור ל"אי הבית" ולמכור את התיבה לסוחר המקומי. רק מה, לתיבת האוצר הזו היתה תופעת לוואי מעניינת: כל מי שהחזיק אותה הפך מיד לשיכור, והתחיל ללכת סחור סחור.
כשהגענו לאי שלנו, היה זה החבר שהתנדב לקחת על עצמו את התיבה, ואת הנזק הפוטנציאלי לכבד שלו. נשארתי מאחור, על הסיפון, לראות שהוא לא נתקל בצרות. הוא קפץ עם התיבה למים ושחה את המרחק הקצר עד הרציף של האי. שנייה אחרי שהוא הצליח (בקושי רב, בכל זאת הוא היה שיכור מאוד) לאחוז בסולם ולעלות לקרקע מוצקה, כריש גדול ורעב הופיע מאחוריו. הוא קפץ מחוץ למים וכמעט הוריד לו רגל.
"אלוהים אדירים, כריש כמעט אכל אותך!", צעקתי בהתלהבות דרך הצ'אט הקולי של המשחק. "מה? לא שמתי לב, הייתי עסוק מדי בלנסות לשחות בקו ישר", ענה לי החבר.
וכך נשאלת השאלה - אם כריש מנסה להוריד לך רגל ואתה לא רואה אותו, האם בכלל היה כריש? אם לא הייתי שם לשחק יחד עם החבר, האם הרגע הזה היה מאבד כל משמעות?
אל הים הגדול אל הים
Sea of Thieves הוא משחק פיראטים שיתופי, לקבוצות של עד ארבעה חברים. אפשר לשחק אותו גם לבד, אבל כפי שאדגים בהמשך - זה הרבה פחות כיף.
אתם והחברים הופכים לצוות פיראטים ללא חת, ויוצאים לבזוז אוצרות ולהלחם עם שלדים. שיתוף הפעולה בין החברים דרוש לכל אורך המשחק, והדוגמה הבולטת לכך היא בתפעול הספינות: כדי להזיז את הספינה צריך שפיראט אחד יהיה אחראי על הרמת העוגן, פיראט אחר יפרוס את המפרסים, פיראט שלישי יעלה על הקן כדי לבדוק שהאופק נקי ויגיד לאן בדיוק צריך לשוט ופיראט רביעי ישתלט על ההגה ויצליח להגיע ליעד בלי לרסק את הספינה בדרך.
קבוצה שיודעת לתקשר ולשתף פעולה תתפעל את הספינה בלי בעיות, ותגיע אל האוצרות הנכספים (שם היא תצטרך לשתף פעולה באינספור דרכים אחרות בדרך אל האוצרות הקבורים). קבוצה שמתקשה בתקשורת כנראה תשקע למצולות תוך חמש דקות.
ביננו, את כל מה שהמשחק הזה מציע (לפחות בבטא) אפשר לעשות גם בלי חברים. למשל בספינה, אפשר פשוט להסתכל במפה, להבין את הכיוון הכללי, ולעשות את כל הפעולות הנ"ל אחת אחרי השנייה. אבל ללא חברים, העסק מרגיש מלא מטלות סיזיפיות ואיטיות, ששמות מקלות בגלגלים במקום להחיש את הדרך אל היעד.
עם חברים, במיוחד כאשר הצ'אט הקולי פתוח, זה כבר מרגיש אחרת לגמרי. שיתוף הפעולה כיפי, והוא נדרש כמעט לכל פעולה במשחק, ככה שכל סשן במשחק מרגיש יותר כמו בילוי סוער עם חברים מאשר ערב יבש מול מסך הטלוויזיה או המחשב. וכן, אם תהיתם, יש סיכוי לפגוש קבוצות אחרות של פיראטיים, ולכל מפגש כזה יש פוטנציאל להפוך לקרב ימי.
טעם של עוד
הבטא הקצרה, שפעלה במשך סוף השבוע (והוארכה ביומיים נוספים בגלל תקלות טכניות), הייתה קצת דלה בתוכן. את מעט המשימות שהיו פתוחות בה היה אפשר לסיים תוך שעות ספורות.
תקלות טכניות, לעומת זאת, היו גם היו. במשחק הראשון שלי, שגם תועד בוידאו, לא הצלחתי להתחבר לצ'אט הקולי עם שאר השחקנים, מה שיצר חוויה בודדה ומשונה למדי. אתם מוזמנים לראות, אך אל תמהרו לשפוט: כשהצלחתי מאוחר יותר להתחבר לצ'אט, זה הפך להרבה יותר כיף וקוהרנטי.
Sea of Thieves ייצא לקונסולת ה-Xbox One ולמחשב האישי ב-20.3. הבטא בהחלט עשתה לו שירות טוב, ולו רק להוכיח שלפני ואחרי הכל המשחק הזה פשוט נראה מצויין. אם עד יציאתו יתקנו את כל התקלות הטכניות, ויציפו את העולם שלו בהרבה יותר תוכן, זה כנראה יהיה משחק מעולה.
אני לפחות נשארתי עם טעם של עוד, וגם עם קצת טעם של מלח בפה. לפחות לא אכל אותי כריש.