אייל קיצ'ס כבר מסתובב בעיניים עצומות במבוך המפותל של קבוצת פופ אנד פופ - 2,400 מ"ר בקומה ה-14 של מגדלי חג'ג' ברחוב הארבעה בתל אביב - אבל גם הוא לא ידע עד לאחרונה איך עושים את זה. מטבח ענקי ומסעדה דומיננטית, בייקרי פופולרי למטה ומגה-בר מצליח מעליו, חדר פרטי מעוצב וחלל אירועים מרהיב - ולתוך כל זה צריך ליצוק עכשיו משהו חדש לחלוטין ומשוגע לחלוטין, ועוד כזה שאחרי שלושה ימים בלבד יסיים את תפקידו עם טעם מתוק בפה של כולם?
הוא לא ידע בהתחלה איך עושים את זה, אבל הנה, הגענו, והדלתות של מסעדת הקינוחים הראשונה בישראל עומדות להיפתח. בגדול.
"מה שמניע אותנו מאז ההקמה ועד היום זה האתגר, ובעיקר האנרגיה שמגיעה איתו", הסביר, "הרי גם כשפופ אנד פופ נפתחה הסתכלו עלינו מהצד בעיניים פעורות, ניסו להבין מה הקטע ומה הקונספט ומה האוכל, ואיך הכול יסתדר ביחד. והנה, הכי מסתדר שיש".
השקעה של עשרות מיליוני שקלים
מסעדת פופ אנד פופ נפתחה בצל הקורונה, התכנסה ונפתחה בכוחות מחודשים כשהעולם הבין טוב יותר עם מה הוא מתמודד, ומאז לא הורידה את הרגל מהגז. "הייתה כאן השקעה עצומה של עשרות מיליוני שקלים, על קומה שלמה במגדלים, עיצוב של ארמני קאסה והמון אמנות", תיאר קיצ'ס, מנכ"ל פופ אנד פופ, "אבל כמו כל פעם מחדש - המקום ידע לקבל את האופי שלו עם הזמן, והכול נבנה והתייצב תוך כדי עבודה, לא לפני".
כעת, הוסיף, "העיצוב ויצירות האמנות על הקירות מדברים באותה שפה, האוכל משווה ומעלה, ההופעות שמתקיימות פה כל יום מוסיפות טאץ' של פרפורמנס והערך החוויתי הנוסף של יוקרתיות ובינלאומיות מוביל פנימה את כולם - הצמרת הכלכלית ואורחים חשובים מחו"ל, ספורטאים מהטופ העולמי, דיפלומטים ומפורסמים, הכול מהכול. כולם-כולם הגיעו למקום הזה".
האישיות של השף בצלחת
התפריט של השף שחף שבתאי ("מכונת אנרגיה בלתי נגמרת שיכולה לעשות מיליון דברים במקביל בלי להתעייף") מתמקד באוכל אסייתי עם נגיעות מערביות, ובעצם מעניק פרשנות למטבחי דרום-מזרח היבשת תוך שהוא שואב השראה וטכניקות מהבישול העילי הצרפתי.
"יש לנו אישיות מפותלת", הוא צוחק, "בערב תראה פה יותר מנות חלוקה שמשדרות בילוי, משהו קצת שונה מעוד ארוחה קונבנציונלית, בצהריים יהיה קצת יותר רגוע, עם אור יום והנוף המדהים, תפריט נגיש ומחירים הוגנים, ובשבת בכלל יש בראנץ' ענקי, עם המון אוכל למרכז השולחן. מה שלא יהיה אבל, זה העוגן, ואנחנו מלמדים ומקפידים להקשיב לשולחן, לראות מה הוא צריך ומה הוא רוצה, להיות צנועים".
גם חדר פרטי גם מגה בר בסגנון רופטופ ניו יורקי וגם בייקרי
משם, ניתן להגיע לחדר הפרטי של המסעדה ודלת נוספת תוביל אותך לחלל אירועים ענקי, החולש מהפינה על שני כיווני אוויר לפחות, עם בר ייעודי. "אלו שלוחות של המסעדה, ומיועדות להשקות ואירועים עסקיים, למשל, עם תפריטים מיוחדים שאפשר להרכיב ברוח המקום, אבל גם את פופ אנד פופ אנחנו יכולים לסגור אם יש אירוע ל-150 איש נגיד".
הקצה השני של הקומה מוביל לקפלה, "סוג של מגה-בר, שמזכיר מאוד את הרופטופים בניו יורק", כהגדרתו, "מקום מאוד סקסי שמתחיל להתניע כשאנחנו כבר מתחילים להתעייף". הקהל שם צעיר, מחפש את הדרינק לפני שהוא מחפש את האוכל, אבל יקבל גם פה תפריט של שבתאי, עם יותר קטנות וסנאקס, כצפוי.
הבר נפתח באזור 21:00-22:00 בערב, ויכול בקלות לגלוש עד השעות הקטנות של הלילה, או של הבוקר. אז, כשהצוות רץ על משימות הסגירה, אפשר לראות במקביל את אנשי המאפייה מתחילים את המשימות שלהם, במין לופ חרוץ ואנרגטי של כמעט 24-7.
הבייקרי בקומת הקרקע של המגדל התחילה כרעיון-קורונה של בן נתן ומנהלי פופ אנד פופ, שמצאו את עצמם מושבתים ומקורקעים בצל הסגרים. "אנשים שאלו מה עכשיו, ועופר יזם, פתח והתפוצץ", שיחזר, "אנשים היו רעבים לזה, אז עיבינו ועבדנו ושיפרנו והשקענו, ועכשיו יש למקום כבר חיים משל עצמו".
הטירוף של פסטיבל הקינוח המושלם
החיים האלה ירשמו פרק משמעותי וכיפי נוסף עם טירוף שבוע הקינוחים, וההתפרסות המשולשת של פופ אנד פופ ושל בן נתן - דוכן בראוניז בהשראת חטיפי עלית בשרונה מרקט, מהדורת קפסולה של קרואסונים במאפייה, גם כן בשיתוף פעולה עליתי, ואותה מסעדת קינוחים מצופה. טירוף, כאמור.
"הדבר הזה, שהוא מגה-אירוע, עם כל חומרי הגלם והחטיפים והקרואסונים והקינוחים, דרש היערכות משוגעת לגמרי. פתחנו מטבח מיוחד, הבאנו דברים במיוחד, ונערכנו כדי לעשות פופ-אפ קומתי רק בשביל המסעדה הזאת. יהיה לה מערך הזמנות נפרד וצוות שיהיה רק לזה וגם עיצוב מיוחד", תיאר קיצ'ס, "עופר הוא אומן, והחלטנו לעוף על זה. אמרנו 'כן' אחד לשני, ואמרנו 'כן' להכול. זה אתגר מאוד גדול, ומאוד מרגש. בסוף, כרגיל, זה מה שהניע אותנו".