"הדור שלנו כבר פחות מתלהב מלעמוד שעות במטבח ולהכין גפילטע פיש", מספר השף ארז קומרובסקי, אחד המעוטרים והמפורסמים בישראל ובין היתר הבעלים של "בלאדי שיק", המיזם הקולינרי ששולח לכם שפע של אוכל מוכן הביתה. "אנשים שמארחים מחליטים לקנות חלק גדול מהמנות וזה לגמרי בסדר. יש כאלה שמזמינים מאיתנו ארוחות שלמות החל מחלה, סלטים, תוספות ועיקריות, ויש כאלה שמזמינים רק עיקריות ואת הסלטים והראשונות מכינים בעצמם".

בלאדי שוק 2 (צילום: אסף קרלה)
צילום: אסף קרלה


ב"בלאדי שיק" מציעים ארז קומרובסקי ושותפו חנן עזרן מטבח ארצישראלי ששזור בסיפור של כל העדות והמסורות מהמטבח המקומי שלנו, וכך גם בתפריט החגיגי, המיוחד והמפתיע שיצרו השניים לראש השנה. קומרובסקי יצר תפריט חג טעים ושופע במיוחד, חלק מהמנות הן זכרונות משולחן החג של אמו, חלק מנות דגל כמו חלת הכורכום או החלה העגולה, וחלק אחר מבוסס על מנות שהכיר ומסורות שנחשף אליהן לאורך הדרך.
בלאדי שוק-1 (צילום: אסף קרלה)
צילום: אסף קרלה


"התפריט שלנו לא שגרתי ולא ליניארי, הוא הולך מימין לשמאל ומשמאל לימין באופן שנותן כבוד לכל המסורות השונות של המטבח הישראלי", הוא מספר. "יש פה קציצות דגים חריפות מהמטבח המרוקאי לצד גפילטע פיש, סלט חסה עם רימונים לצד סלט גזר חריף ועוד. לכל אלה הוספתי את הטוויסט שלי והשינויים הנדרשים. קצת פחות סוכר ושמן בחלק מהמקומות, טעמים ושינוי תיבול במנות אחרות, שיהיה מפתיע".

מהיכן ההשראה למנות שמגיעות מהעולמות שאינם שלך?

"מהרגע שהחלטנו שהתפריט יכלול מנות מכל המסורות האפשריות של המטבח הישראלי יצאתי למסע וחקרתי, והאמת היא שלמדתי המון. כשאתה עושה 'דריל דאון' לכל מיני מסורות אתה מגלה המון דברים, וזה ממש כיף. בוא ניקח לדוגמא את צלחת ראש השנה, אני בכלל לא הייתי מודע לקיומה כי זה משהו שבמסורת שלי, המטבח של יוצאי אוקראינה ופולין, לא כל כך היה. הצלחת חג היחידה שהכרתי הייתה בפסח".
בלאדי שוק - 4 (צילום: אסף קרלה)
צילום: אסף קרלה


מה המנות הכי מיוחדות בתפריט ראש השנה של 'בלאדי שיק'?

"עשינו וריאציה עכשווית וטעימה במיוחד לסלט וולדורף המיתולוגי שהדור שלי גדל עליו - אננס, תפוחים, אגוזים וסלרי, אבל הוצאנו את המיונז ועשינו אותו פחות כבד ויותר ישראלי עם טוויסט מאוד מעניין בגזרת הרוטב. מנת התרנגולת הממולאת באורז היא בעיני פאר היצירה וכמובן שגם החלה העגולה וחלת הכורכום. רק לחמם, להוסיף דבש וסיימנו".

לתפריט מנות החג של "בלאדי שיק" לחצו כאן