מסעדת L'Epoque השוכנת במלון אלקונין שייכת לקבוצת המסעדות היוקרתית של השף רובושון, שזכה בשיא של 32 כוכבי מישלן לאורך הקריירה שלו, עם מסעדות בכל הערים הגדולות בעולם. על המסעדה בתל אביב אחראי השף יוג'ין קובל, שיחד עם השף הראשי של קבוצת המסעדות, דוד אלבס, יצר תפריט שחלקו גרסאות מעודכנות ומקומיות למנות קלאסיות ולצידן כמה ממנות הדגל הקלאסיות של רובושון. רמת השירות הגבוהה עליה מקפידים כאן, ניכרת כבר ביכולת של המלצרים להתאים לכל סועד את המנות שהוא יאהב במיוחד.

בחלל היפיפה, שעוצב ע"י משרד האדריכלים בר אוריין, אפשר לאכול ארוחות בוקר, צהריים וערב, או לשבת על בבר החיצוני הסמוך ששוכן בגינה תל אביבית מהממת.

מסעדת L'Epoque  (צילום: אסף פינצ'וק)
צילום: אסף פינצ'וק

ארוחת בוקר כזו עדיין לא טעמתם בתל אביב

ארוחת הבוקר ב- L'Epoque היא חוויה צרפתית על פי כל כללי הטקס, והיא פינוק אמיתי לכל מי שרוצה לחוות קצת פריז בתל אביב. היא מתחילה עם סלסלת הלחמים והמאפים, שכולם נאפים במאפייה, מחומרי גלם צרפתיים. היא כוללת לחם מחמצת נהדר, לחמניות מיני באגט פריכות, קרואסונים חמאתיים ומאפה פא או שוקולד מושחת. עם הלחמים מגיעה חמאה צרפתית רכה, קונפיטורות מעולות מיובאות מצרפת, וכל סועד גם מקבל צלחת ממרחים אישית שכוללת ממרח אבוקדו מתובל, לאבנה עם זעתר וטרטר טונה אדומה מבהיק מטריות.

מסעדת L'Epoque -2 (צילום: אסף פינצ'וק)
צילום: אסף פינצ'וק

במסגרת הארוחה כל סועד מקבל גם סלט ישראלי קטן ומתובל היטב, וצלחת פירות העונה אישית ומרעננת. בנוסף לכל זה יש כמובן מנה עיקרית אותה בוחרים מתוך מבחר של מנות בוקר קלאסיות, החל מאגז בנדיקט, דרך קרוק מסייה ועד פרנץ' טוסט עם פירות. כמובן שהארוחה גם כוללת שתיה חמה לבחירה ומיץ סחוט טרי לבחירה, להשלמת החוויה.

מלון אלקונין -בריכה (צילום: אסף פינצ'וק)
מלון אלקונין - בריכה | צילום: אסף פינצ'וק

ומה אוכלים כאן בצהריים או לארוחת ערב?

אם ארוחות הבוקר כאן הן פינוק של ממש, תפריט האוכל של L'Epoque הוא חוויה פריזאית אמיתית, או יותר נכון, חווית רובושון אמיתית. למנות ראשונות אפשר לבחור בין מנה של שרימפס על עלי תרד וסלט טאבולה; טטאקי טונה אדומה עם סלט חצילים ומוס לאבנה עזים או להזמין סלט ארטישוק ירושלמי עם כבד אווז ופרמזן. הכי שילוב בין צרפת לישראל. מנות הדגל של רובושון מוסיפות להתלבטות גם אך גולת הכותרת הן ללא ספק מנת הביצה העלומה הפריכה של השף, שמגיעה עם קוויאר וגם מנת שלישיית מיני המבורגרים עם כבד אווז, פלפל פריך, וצ'יפס מעולה.

מלון אלקונין - 2 (צילום: אסף פינצ'וק)
צילום: אסף פינצ'וק

מבחר עיקריות כולל מנות דגים ובשר, כמו למשל בר ים עם שורש פטרוזיליה ורוטב בויאבז; קוקי סן ז'אק עם אגוזי מלך בציפוי ג'ינג'ר, כוסברה וקארי ירוק או שקדי עגל על ריבת לימונים חריפה, אפונה מאודה ונענע. התפריט כולל גם מנות עיקריות זוגיות רומנטיות כמו דובר סול על הפלאנצ'ה עם שמן זית, צנוברים וביזילקום; סטייק של נתח קצבים, בצלי שאלוט ורטטוי או כתף טלה קונפי עם תמר מג'הול וגרגירי חומוס.
_OBJ

מנות הדגל של רובושון – עכשיו אפשר לטעום אותם כאן בלי לטוס לחו"ל

אם כל המבחר הזה לא מספיק, גם מנות הדגל של רובושון נמצאות בתפריט, ביניהן לובסטר קנדי טרי עם קציפת חלב קוקוס ורוטב פלפל שחור או סטייק אנטריקוט מובחר על העצם עם גראטן, מח עצם ורוטב בארנאיז. כמובן שכל המנות העיקריות מגיעות גם עם הפירה של רובושון, מנת הדגל הכי מפורסמת של השף הידוע, שבמקרה גם נחשבת לפירה הכי טעים, עשיר ומושחת בעולם. מעולם לא טעמתם פירה מיוחד שכזה.

_OBJ

להשלמת החוויה, יש גם תפריט קינוחים צרפתיים קלאסיים, תפריט יינות ענק ותפריט קוקטיילים שמכינים ממש כאן בבר הסמוך. בין אם אתם אורחי המלון, שיורדים מהחדר כדי לאכול בזמן החופשה שלכם, ובין אם הגעתם רק לארוחת בוקר או ערב, הכינו את עצמכם למסע של כשעתיים היישר לפריז, מהעיצוב, דרך השירות, האוכל המושלם ומנות צרפתיות שתוכלו לטעום רק כאן.