כבר לא מזמינים בלי חשבון: מסעדנים מדווחים על ירידה בכמות ההזמנות וההכנסות ממשלוחי אוכל ומלקוחות במסעדות בשעת ארוחת הצהריים, שרובם הגיעו מעובדי הייטק.
המסעדנים איתם שוחחנו טוענים כי עליית המחירים היא זאת שגורמת לעובדים להחליט ולהימנע מההרגל שכנראה הפך עבורם ליקר. תיעוד משיחה מפנימית של מנהל מערך משלוחים של עשרות מסעדות באזור המרכז חושף נתונים שמציגים ירידה בכמות ההזמנות.
לדבריו חלה ירידה של כ-15% אחוזים בכמות המנות בחודשיים האחרונים: "אם חשבנו שאחרי החגים הכמות תעלה, לצערי קרה בדיוק הפוך". מנהל המערך מציין שהוא שוקל להפסיק לשלוח מנות לאזורים מסוימים בהם חלה ירידה, ובשיחה הוא מציין את ההפסדים בחולון וקריית אונו.
חלק מהמסעדנים מציינים שהדבר מורגש לא רק במשלוחים, אלא גם בישיבה עצמה במסעדות: "ההייטקיסטים מתקמצנים", אומר מנהל מסעדה באחד מיזורי התעשייה במרכז. "אם פעם לא הייתה שאלה אם יוצאים החוצה לאכול, ולא היו עושים חשבון כשמגיע החשבון, עכשיו רואים בבירור שהעובדים לא מגיעים בכל יום, וכשמגיעים חלקם חושבים לפני שמזמינים”.
המסעדנים מתוסכלים מכיוון שהם מרגישים שהם נופלים קורבן לזעם ציבורי לא צודק. "הכל עלה בחודשים האחרונים", מציין אחד השפים הבכירים בישראל. "הפירות והירקות, הבשר והדגים, הפסטות והקמחים. שלא לדבר על הארנונה, החשמל, השכירות, כוח האדם. וזה במקביל לזה שהסועדים שלנו יוצאים פחות, כלומר יש לנו פחות פיות להאכיל”. כך בעצם יוצא שבעקבות עליית המחירים עובדי ההייטק פחות מזמינים ופחות יוצאים, ואז אין ברירה אלא להעלות את המחירים עוד יותר. “אנחנו חייבים להעלות מחירים, כי אם לא נסגור, ואז אנחנו מעלים וכועסים עלינו. הם לא רואים את החשבונות שלהם?".