הגעתו של האירוויזיון לישראל מביאה איתה לא רק משלחות אומנים, תיירים, גל של פעילויות ומדונה אחת, אלא גם אוכל, ולא מעט ממנו. כל מי שיכול מצטרף לחגיגות עם מנות מיוחדות לאירוויזיון, וזה כולל גם את רשת מקדונלד'ס בישראל שהחליטה להשיק סדרת המבורגרים אירופית חדשה.
הסדרה החדשה נקראת ביג אירופה והיא כוללת את ההמבורגרים ביג פריז, ביג אמסטרדם, ביג מדריד, ביג רומא וביג תל אביב. השבוע היא הושקה באופן רשמי, ואנחנו זכינו לטעום ראשונים את הכוכבים הנוצצים ביותר בחבורה - המבורגר ביג פריז מריב אנטרקוט בלחמניית בריוש עם רוטב רויאל-חרדל וטבעות בצל; ביג מדריד עם רוטב ברביקיו, חלפיניו וגוואקמולי; והמבורגר ביג רומא שמשלב את טעמי הפיצה ובו קטשופ, גבינה צהובה ונגיעות אורגנו.
נתחיל בטוב: כל ההמבורגרים גדולים במיוחד, עמוסים בתוספות ונראים חגיגיים יותר מסתם המבורגר קלאסי של מקדונלד'ס. הגרסה הטעימה ביותר לטעמנו הייתה ללא ספק הביג מדריד. למען האמת התוספות של ההמבורגר הזה הרבה יותר מקסיקניות מספרדיות (גוואקמולי וחלפיניו, מה הקשר ביניהם ובין מדריד?), אבל אנחנו לא נתעקש על פרטים קטנוניים ונודה שמדובר בהמבורגר מהנה שהתוספות מקפיצות אותו כמה רמות למעלה (בעיקר החלפיניו החמוץ-חריף, שהיה פשוט נהדר, והאבוקדו שהוסיף טאץ' רענן).
אחריו בתור עומד המבורגר פריז, שהיה המבטיח ביותר בחבורה, לפחות לפי התיאור של התוספות ולפי המראה הגדוש והמפתה. בסופו של דבר הפריז התברר כפצצת חרדל אימתנית (וזה נאמר מפיה של חובבת חרדל גדולה). לא שהיה מדובר בהמבורגר רע, פשוט רוטב החרדל רויאל שטף את כל המנה, וזה לא היה לטובתה. גם לחמניית הבריוש, שאמורה להיות יותר אוורירית וחמאתית יותר מסתם לחמניית המבורגר, לא הצליחה להמריא ונותרה בגדר חביבה בלבד.
ההמבורגר המבאס ביותר ללא ספק היה הרומא. אנחנו מבינים את הרצון להיות מקוריים, אבל נראה ששילוב בין המבורגר לפיצה דינו להיכשל. יש סיבה שהטעמים שעובדים כל כך נהדר כל אחד בנפרד לא מצליחים להיפגש. הגבינה הצהובה, ובעיקר הטעמים העזים של האורגנו, הפכו את ההמבורגר הזה למשונה מאוד. אם היינו רוצים לאכול פיצה, לא היינו מזמינים המבורגר.
שני ההמבורגרים הנוספים בסדרה, שלא טעמנו, הם ביג אמסטרדם, שמוגש עם טבעות בצל מטוגן, מיונז, חמוצים וחסה; וביג תל-אביב - שהוא כלל לא המבורגר אלא קריספי צ'יקן עם מיונז וחמוצים.
המחיר לארוחה מסדרת ביג אירופה נע בין 53 ל-59 שקלים, בהתאם לגודל. הסדרה מוגשת בסניפי הרשת במהלך חודש מאי, ואם תצבור אוהדים היא עשויה להשתלב בתפריט באופן קבוע.