הקרב בין רשתות המזון הענקיות הולך ומחריף בשנים האחרונות. בעיקר לאור העובדה שאחרי עשרות שנים של התרחבות משולחת רסן, התקופה האחרונה מדגישה את מגמת צריכת האוכל הבריא ואת הנזקים של אכילת מזון תעשייתי רב. הסיבוב האחרון והמסוקר מתרחש בין ענקיות ההמבורגר: רשת מקדונלד'ס ורשת ברגר קינג.
אחרי עשרות קרבות מפורסמים בין שתי הרשתות, הפעם זוהי ברגר קינג שמנחיתה את המהלומה למקדונלד'ס, זאת לאחר שבחודש שעבר הפסידה מקדונלד'ס באירופה בתביעה מול רשת מזון מהיר אירית בשם סופרמק, שמנעה ממנה את הזכות להשתמש באופן בלעדי בסימן ההיכר "ביג מק".
בעקבות ההפסד, השימוש בשם, שהיה עד כה מזוהה בלעדית עם רשת מקדונלד'ס, נפרץ למעשה כך שכל מי שעולה על רוחו (במקרה זה המתחרים) יוכל להשתמש בו. ולכן, החליטה רשת ברגר קינג להשתמש בשם ההמבורגר האיקוני נגד מקדונלד'ס, כשהציבה בסניף הרשת בשטוקהולם תפריט המבורגרים תחת הכותרת "The Not Big Macs", הלא ביג מאקס בתרגום חופשי.
כמובן שההטרלה הזאת לא הסתיימה כאן והמשיכה לעוד המון עקיצות לכיוונה של רשת מקדונלד'ס בתפריט עצמו שהוצג בשטוקהולם. כך למשל מונה התפריטים פריטים כמו: ההמבורגר כמו ביג מק - רק כזה שהוא באמת גדול; ההמבורגר שהוא דומה לביג מק אבל עסיסי וטעים יותר; ההמבורגר שהביג מק היה מת להיות; וההמבורגר שהוא הכל פרט לביג מק.
רשת מקדונלד'ס עצמה טרם הגיבה לתקרית. אגב, זוהי ממש לא הפעם הראשונה שבה בתקופה האחרונה רשת ברגר קינג משתמשת בתכסיסים יחצניים כנגד מקדונלד'ס. בקמפיין לרשת ברגר קינג בניו יורק למשל, זכה כל לקוח שהסתובב מטרים ספורים מסניפי מקדונלד'ס לקופון שמעניד לו המבורגר וופר במחיר של סנט אחד בלבד. ומה עם ציבור הלקוחות הישראלי? אנחנו עדיין מחכים למבצע.