חשוב לדעת! שיטת חיתוך הבצל תלויה במנה שאנחנו מכינים – לכל מנה מתאימה צורת חיתוך אחרת.

ברונוואז
מה זה? קוביות קטנות. מתאים במיוחד לסלט קצוץ דק.

מה עושים? מחזיקים את הבצל בצורה יציבה (חתוך לחצי, מונח על הבסיס השטוח), וחותכים לרצועות דקות ושוות בגודלן. את הפינות העגולות לא חותכים לרצועות אלה עושים בהן "פנס" לרוחב – אחד לכל צד, ואז ממשיכים בחיתוך כרגיל.

אמנסה
מה זה? חיתוך בפרוסות, לפי צורת הירק. זו שיטת חיתוך לירקות באופן כללי. במקרה של הבצל – החיתוך לפרוסות יכול להתאים במיוחד לקישוטים או לסלט קפרזה-בצל, כפי שמודגם כאן.

מה עושים? חותכים לפרוסות עגולות לפי צורת הבצל, בעובי חצי סנטימטר. מסדרים בצלחת עם עגבנייה חתוכה באותה צורה, שמן זית, מלח גס ופלפל שחור.

חצי אמנסה
מה זה? חצאי עיגולים. מתאים לסלטי ירקות חתוכים גס, סלט חסות או מעל תפוחי אדמה, ירקות שנאפים בתנור, פיצות וכדומה.

מה עושים? חותכים את הבצל לחצי ופורסים לפרוסות בעובי שווה. משאירים את השפיץ של הסכין צמוד לקרש או למשטח העבודה כל הזמן. בצורה כזאת תגנו על האצבעות ותשמרו על עובי אחיד בקלות רבה.

אומנות הבישול היא אומנות החיים והעיסוק במקצוע מורכב מאלמנטים של מדע ואומנות. המקצוע מחייב שליטה ומיומנויות המבוססים על כללים, חוקים, נורמות, מרשמים ומפרטים שונים, ובו בזמן מאפשר ודורש יצירתיות ויכולת המצאה למתכונים חדשים, שיפור תהליכים וחדשנות. המגמה מכשירה את התלמיד לקראת העיסוק בתחום, מפתחת אצלו חשיבה יצירתית ורגישות להיבטים אסתטים תוך הקניית יכולות ומיומנויות ביצוע של מתכונים שונים ולימודי גסטרונומיה. אופי הלימודים מאפשר היכרות והתנסות עם חומרי גלם שונים וטכניקות ייחודיות, ומתעמק בנושאים הכרחיים לעוסקים בתחום - מתזונה ועד כשרות ותברואה. בנוסף, המגמה מאפשרת ומסייעת לתלמידים להתנסות בעבודה במסגרת סטאז'. 

הסרטון בהשתתפות:  אורן אלון – מדריך קולינרי בתיכון המקצועי של משרד העבודה והרווחה | מאור דרי - תלמיד במגמת אומנות הבישול בתיכון מקצועי של משרד העבודה והרווחה.

>> לעוד פרטים - צרו קשר

>> לעוד סרטוני הדרכה