* 25 גרם. זה משקל הבצק בסופגניות הקטנטנות ביותר הנמכרות ברשת.
* 3-4. זה מספר הסופגניות שהישראלי הממוצע צורך במהלך החג. אצל ילדים ובני נוער המספר עולה ל-6-8. "בסך הכל", מסכמת מנכ"לית רולדין נתי בר, "הישראלים אוכלים בחנוכה כ-30 מיליון סופגניות".
* 30 אחוז. זה סך הסופגניות הרגילות – כלומר כאלה עם ריבת תות ואבקת סוכר – שנמכרות ברשת. "הריבה וריבת החלב הם הטעמים שנשארים קבועים, כל שנה, וגם סוכריות צבעוניות וקצפת ושוקולד", מסביר הקונדיטור הראשי של רולדין שלומי פדידה, "וחוץ מהם יש חמישה-שישה טעמים חדשים שמתחלפים בכל חנוכה. הבצק, אגב, נשאר זהה".
>> מיליונים של סופגניות ולביבות מחכות לכם בפייסבוק שלנו
* כמות הסופגניות המיוחדות הנמכרות ברשת הולכת וגדלה משנה לשנה.
* הטעמים הפופולריים ביותר הם סופגניות במילוי קרם חלב עם שברי עוגיות אוראו וסופגניות עם שוקולד וקצפת.
* חצי שנה. זה הזמן שפדידה מקדיש למחשבה על הטעמים של הסופגניות לחג הבא. "אנחנו מתחילים לחשוב על המילויים חודשים ארוכים מראש", הוא מסביר. "בשביל לקבל השראה אנחנו נוסעים פעמיים בשנה לחו"ל, משם אנחנו מביאים דוגמאות לטעמים מיוחדים ואז נכנסים איתם למעבדה עם שלושה שף-קונדיטורים בכירים. השנה קיבלנו השראה מביקור אצל כריסטוף מישלאק, אחד מאמני הקונדיטוריה הצרפתיים הבכירים ביותר בעולם".
עוד באוכל טוב:
* 600 טון. זה משקלה של ריבת התות שנצרכת במהלך שמונת ימי החג.
* ריבת התות מוזרקת לסופגניות באופן ידני.
* 1,500. זה מספר העובדים המועסקים בייצור סופגניות ברשת.
* 1,500. זה גם מספר הסופגניות המיוצרות בסניף הראשי של רולדין בדקה.
* 360. זה המחיר הקלורי של סופגניית המיני המשמינה ביותר ברשת. מדובר בסופגנייה עם גאנאש וציפוי.
* כל הסופגניות ברשת מתחילות את דרכן בסניף הראשי בקדימה. שם מחולקים כדורי הבצק לארגזים, מועברים להקפאה וממשיכים בדרכם לסניפים השונים, יחד עם המליות והציפויים המיועדים. הטיגון עצמו מתבצע בסניפים.
לכל הפרטים על הסופגניות של רולדין