פעם, ממש לא מזמן, לפני תקופת תפוצת המיילים "שוקולדים על שולחני", כל חזרה מחו"ל הייתה מלווה בצ'ופר סמלי בדמות גוש טובלרון שהיה משמח את המקבלים ומצער את הנותנים על חזרתם ארצה. השוקולד השוויצרי הפך במרוצת השנים למיתולוגיה משולשת שהייתה כל כולה מחווה להר המטרהורן באלפים השוויצריים.
בימים האחרונים נפל דבר, לפחות בעולמם של כל חובבי האריזה הצהובה והמוכרת בממלכה הבריטית: החברה שמייצרת את השוקולד בבריטניה הודיעה על שינוי צורתו של הטובלרון, הקטנת המשולשים והרחבת הרווח ביניהם. הסיבה? לשמור על מחירו הקבוע מול עליית המחירים של המרכיבים שמהם מיוצר השוקולד. "היינו חייבים לקחת החלטה: האם לשנות את צורתו של הטובלרון או להעלות את מחירו", הסבירו בעמוד הפייסבוק הרשמי של החברה.
חוץ מהשינוי הוויזואלי, גם משקלו של הטובלרון השתנה, ואם היינו רגילים לקבל אותו במשקל של 400 גרם לשורת משולשים, כעת ירד משקלו ל-360 גרם, למרות שמראה האריזה נשאר בדיוק אותו דבר. תגובת הגולשים בעמוד הפייסבוק לא איחרה לבוא, וכמו שאתם מתארים לעצמכם, רובם לא ממש היו מרוצים מהחלטת החברה: "אתה קונה את אותו שוקולד ואחרי שאתה פותח את האריזה זה נראה כאילו קיבלת חצי כמות", טען בזעם הגולש פיליפ ג'וזף, והגולשת קתי וייט הוסיפה: "זה נראה לא טוב, כאילו קיצרתם את אורכו של החטיף אבל המשולשים נשארו אותו דבר". אגב, גם החטיף הקטן יותר שמגיע במשקל של 170 גרם צמצם היקפים ועכשיו שוקל כ-150 גרם.
אחרי מתקפת תגובות הגולשים הוציאה Mondelez, החברה המייצרת, תגובה רשמית: "כמו חברות רבות אחרות גם אנחנו חווים עלויות גבוהות עבור מרכיבים רבים בטובלרון. אנחנו נושאים בעלויות האלה כבר זמן רב, וכדי להבטיח את הישארותו של הטובלרון על מדפי החנויות נאלצנו לשנות את משקלו וצורתו, כרגע רק בבריטניה".
מה איתכם? בעד או נגד? ספרו לנו בטוקבקים, מבטיחים לא לשפוט.