בעוברנו במעבר החטיפים בסופר, אנחנו בדרך כלל באחד משני מצבי רוח: הראשון הוא המצב הידוע בכינויו "אחרינו המבול", והוא כרוך בשכחה מוחלטת של גילנו, משקלנו והצורך של הגוף שלנו בהזנה נורמלית. או אז אנחנו מרוקנים מדפים כטוב ליבנו בשומן הרווי, בלי להציץ ברשימת המרכיבים או בטבלת הערכים התזונתיים, ולמעשה בלי לזכור שיש כאלה. המצב השני הוא קצת נדיר יותר, אבל עם השנים הולך ותופס יותר ויותר משקל בחיינו, והוא מצב "הרע במיעוטו". זהו הלך הרוח הבוגר יותר שלנו, שבו אנחנו אומנם מחפשים את החטיף שיפנק אותנו בשעותינו הקשות, אבל משתדלים מאוד שהוא יהיה כמה שפחות שמן, כמה שפחות מלוח, עם כמה שפחות מרכיבים לא מזוהים. כשזה המצב אנחנו בדרך כלל יוצאים מהסופר עם במבה, תפוצ'יפס רגיל או אפילו סתם בייגלה, ומרגישים שאומנם ניצחנו את העולם, אבל החולה מת משעמום.
ולמה אנחנו נואמים לכם את הנאום הקטן הזה? כי ממש עכשיו מתרחש משהו באותו מדף אהוב בסופר, והמשהו הזה עשוי לשנות את הרגלי צריכת החטיפים שלנו, עד כדי כך. לשוק המוכר מצטרף בימים אלה שחקן לא צפוי - המותג פיטנס - ובניגוד למה שאתם חושבים הוא לא מתכוון להתמקם במדף העגמומי של פריכיות האורז אלא ממש עם שאר החטיפים, בסקציה של הגדולים. המוצר נקרא פיטנס multigrain, מגיע בטעמים מלח ים ופלפל, עשבי תיבול וצ'ילי מעודן, ואומנם מתהדר ב-45 אחוז של דגנים מלאים, שזה לכל הדעות נתון מרשים.
אבל מה עוזרים לנו הדגנים המלאים אם החטיף לא טעים, אתם בוודאי שואלים, ובצדק, וכאן נכנס הקטע המגניב באמת - הוא טעים! מדובר בחטיף כיפי לאללה, ולא רק בסטנדרטים של חטיפים בריאים! אם אתם מוותיקי הישוב אתם אולי זוכרים את התקופה הקצרה שבה שיווקה חברת מנה חטיף בשם "רב דגנים". אנחנו נשבענו אז אמונים לחטיף הזה, שהיה פריך פריך ומלוח וטעים בטירוף, והוא בתמורה נעלם חיש מהר מהשטח ומאז לא שב. אז הפיטנס החדש מזכיר לנו את אותו אהוב מהעבר - גם בשם, גם בטעם, ואפילו בצורה הגלית של החטיפים עצמם. מבחינת המרקם יש בו ממד מסוים של קרקריות, אבל לא במובן המבאס, ובטעם אנחנו חושבים שחשנו בדוק של טעם של ביסלי פלאפל, אבל לא יכולים לחתום על זה.
לסיום נספר רק שחרף ההתלהבות, הפיטנס החדש אינו חף מבעיות. למרות אחוז הדגנים המלאים וכמות הקלוריות הידידותית (119 לשקית אישית), רשימת המרכיבים באחורי השקית היא עדיין ארוכה למדי, וחשוב לציין גם שגודלה של השקית האישית הוא מאוד, אבל מאוד אישי. כל כך אישי שאנחנו מלכתחילה מרוקנים לנו שתי שקיות לקערה. אבל הבעיה הכי גדולה של החטיף החדש, אם תשאלו אותנו, היא רגשי הנחיתות שלו. סוף סוף הצלחתם להכניס מוצר למדף הנחשב של החטיפים האמיתיים - יכולתם לעצב אותו באופן קצת פחות מבאס. הבנו, אתה חטיף בריא, אבל בשכונה הזאת, חבר, זה לא דבר להשוויץ בו.
מחיר: 3.60-6.50 שקלים ל-25 גרם.