בן אנד ג'ריס חשפו טעם חדש של גלידה במהדורה מוגבלת, שנאבק במה שהחברה מכנה "האג'נדה הרגרסיבית" של הנשיא דונלד טראמפ. הטעם נקרא "פקאן רזיסט" – התנגדות הפקאן. זהו גם משחק מלים, משום שבחוף המזרחי מבטאים את המלה פקאן באופן שיכול להישמע כמו We can – אנחנו יכולים. המוצר החדש מורכב מגלידת שוקולד עם חתיכות פאדג' לבן ושחור, פקאנים, אגוזי מלך ושקדים מצופי פאדג'.
הטעם החדש מהווה חלק מקמפיין שנועד "ללקק חוסר צדק ולהלל את אלה שנלחמים כדי ליצור אומה צודקת יותר לכולנו", מסרה החברה בהצהרה שפירסמה. "החברה לא יכולה להישאר בשקט לנוכח המדיניות של הנשיא טראמפ, שמנסה להסיג לאחור שנים של קדמה בנושאי גזע, מגדר, שינויי אקלים, זכויות להט"בים, פליטים ומהגרים – כל הנושאים שהיו בלב סדר היום החברתי של החברה ב-40 השנה האחרונות".
חלק מרווחי מכירות הטעם החדש יועברו לארגון Women’s March, שהוקם לאחר בחירתו של טראמפ וקיים מחאות בינלאומיות גדולות בשנתיים האחרונות. ראשי הארגון גם הובילו את המאבק בבחירתו השנויה במחלוקת בברט קבאנו, שהואשם בתקיפה מינית, לכהן בבית המשפט העליון. בן אנד ג'ריס תורמים 25 אלף דולר לארגון, וגם לארגונים החברתיים צבעים של שינוי, כבדו את כדור הארץ ו-Neta.
המנכ"ל החדש של יצרנית הגלידות, מתיו מקראתי, אמר כי מטרתו היא "להשתמש בקול של החברה שלנו, בגלידה שלנו ובאקטיביזם שלנו כדי לעודד אמריקאים לתמוך בבניית התנועות שעומדות בחוד החנית של ההתנגדות לסדר היום הרגרסיבי של הנשיא טראמפ. אנחנו מאמינים שהיום חשוב מתמיד שאזרחים ועסקים כאחד יעמדו על שלהם".
זו אינה הפעם הראשונה שהחברה מקדמת מטרות פוליטיות באמצעות טעמים של גלידה. ב-2009 היא מיתגה מחדש את גלידת צ'אבי האבי כגלידת האבי האבי, כדי לציין את הלגליזציה של נישואים חד-מיניים בוורמונט. ב-2016 השיקה החברה את הטעם EmpowerMint, כדי לקדם זכויות הצבעה. באותה שנה הושק גם מוצר על שמו של הסנאטור והמתמודד לנשיאות מוורמונט, ברני סנדרס.
הכתבה פורסמה לראשונה באתר TheMarker
עוד ב-TheMarker:
רמי לוי, שופרסל, יינות ביתן או ויקטורי: איפה כדאי להזמין משלוח?