זוכרים את "החומוס של אבי"? החומוסייה שקודמה תקופה קצרה באגרסיביות, רק בשביל לשלוף את השפן ולספר לכולם שתראו מה זה, החומוס שמוגש שם הוא בכלל חומוס אחלה? אז מסתבר שלא רק אצלנו שוק הפרסום הולך ונוגס גם בחלקת האלוהים של המסעדות. במנצ'סטר, אנגליה, למשל, קמה מסעדת פופ-אפ חדשה של פיצות, La Pizzeria Ristorante שמה, ששיווקה את עצמה כפיצרייה ממש כמו באיטליה, אבל הגישה בערב הפתיחה לא פחות מפיצות קפואות מהסופר הסמוך.
"רצינו לראות אם הם אנשים יבחינו בהבדל"
מאחורי המיזם, שעצבן לא מעט מבקרי אוכל בבריטניה, עומדים גארי ניובורו, 58, מסעדן ותיק ומוערך זה עשרות שנים, ומותג הפיצות הקפואות Dr. Oetker, שחיפש דרך חדשה להיכנס לצרכנים הפוטנציאליים ללב ולמקפיא.
"לרוע המזל היו בהשקה כאלה שהתעצבנו לגלות שמדובר בפיצות מהסופר", אמר ניובורו לדיילי מייל. "מעניין שהם לא התלוננו כשהם אכלו את זה חינם, ועוד עם כל האלכוהול שהגשתי שם. בסך הכל אני עושה את זה בשביל הכיף, זה לא באמת הזיק לאף אחד. פשוט אהבתי את הרעיון של לעשות משהו שאיש מעולם לא עשה".
"אין לו בושה?", אתם בוודאי שואלים. אז התשובה היא לא. "אנחנו רוצים לנסות לעשות משהו קצת שונה במסעדה שלנו", אמר ניובורו, "וחשבנו שלהגיש פיצות מהסופר ליד זה משהו שיעורר דיבור". ועוד הוא אמר: "רצינו לראות אם הם אנשים יבחינו בין פיצה טרייה לפיצה מהמקפיא. גילינו שהם לא באמת מבדילים".
מסעדת הפיצות של ניובורו, שמלכתחילה התעדתה להתקיים חודש אחד בלבד, תמשיך נכון לעכשיו להתקיים באותה המתכונת, כשבמרכז התפריט שלה הפיצה מהסופר, וניובורו לא רואה בזה שום פסול: "לא הייתה לי שום כוונה לרמות אנשים. בסך הכל חשבנו לעשות כיף לחודש אחד, ותכלס זה גם די משתלם לכולם. אלה הפיצות הקפואות הכי טובות בסביבה, ולפחות אנחנו יודעים מה הן מכילות". תכלס הוא צודק. בזכות המוצר הקפוא הזה הוא יכול להגיש ארוחה מלאה של מנת פתיחה, פיצה, סלט, קינוח ומשקה - והכל ב-10 פאונד בלבד. אז למה זה לא מפסיק לעצבן אותנו? אולי בגלל מנהל המסעדה, כריס אלכסנדר, שהוסיף חטא על פשע כשהתבכיין לתקשורת: "הרבה יותר קשה להכין פיצה קפואה ממה שחושבים. הבסיס שלה צריך להיות פריך, וחייבים מאוד לדייק באפייה שלה. זה לא כל כך פשוט".