כניסת הדיירים לבית האח הגדול, בפרק ששודר אמש, הצמידה למסך הטלוויזיה כמעט שני מיליון צופים, עם רייטינג שחצה בשיאו את ה-50%. אז כשכולם ישבו בבית מול המסך, מוקדי הזמנת האוכל המהיר קרסו.
כך למשל, בעמוד הפייסבוק של "דומינוס פיצה" התלוננו מספר לקוחות על השירות בערב שידור האח הגדול. "היום בשעה תשע וחצי הזמנו פיצה דומינוס בבאר שבע. התקשרנו אחרי 45 דקות ואמרו שהשליח בדרך. אחרי 20 דקות נוספות התקשרנו שוב, עובדת 'חמודה' בשם מיכל ניתקה את הטלפון בלי לחשוב פעמיים וכאשר התקשרנו שוב ואמרנו שהפיצה עדיין לא הגיעה ועברה יותר משעה, היא אמרה 'לא נורא השליח תכף יגיע ופעם הבאה תקבלו פיצה מתנה והיום תשלמו 105 שקלים'. זה לא יחס שמצפים מדומינוס מאחר ואנחנו לקוחות שמזמינים קבוע את הפיצה, היחס לא מתקבל על הדעת ואנו מצפים לטיפול של הנושא", נכתב באחת התגובות באתר. בתגובה אחרת נכתב: "ההתנהלות שלכם מעצבנת, למה ילדים קטנים צריכים לחכות קרוב לשעה?"
מ"דומינוס פיצה" נמסר, כי "דומינו'ס פיצה ביצעה אתמול כ- 12,000 משלוחי פיצות, מדובר בגידול של כ- 50% לעומת ערבי יום ראשון רגילים. על מצבת הקטנועים שלנו בשגרה, שעומדת על 400 קטנועים, הוספנו כ- 30 קטנועים חכורים נוספים".
גם בפיצה האט התקשו לעמוד בעומס המזמינים. בעמוד בפייסבוק של החברה התלוננו גולשים על זמן המתנה ממושך. ענבל שטרן, מנהלת השיווק של פיצה האט מסרה כי "השנה כבכל שנה, תגברנו את מצבת העובדים בסניפים והשליחים ורכשנו צי קטנועים נוסף. עם זאת, ולמרות ההיערכויות, השנה חוקי המשחק השתנו בעקבות העובדה שרוב ההזמנות הגיעו מהאפליקציה בסלולר ובאתר. בכל שנה הביקוש והעומס הולכים וגדלים אבל השנה נרשם שיא חדש של הזמנות לאירוע הפתיחה של האח הגדול: גידול של כ-15 אחוז בהזמנות מאשר ערבי האח הגדול הקודמים וגידול של כ-60 אחוז מימי חול רגילים. אנו מתנצלים בפני הלקוחות שנפגעו בשל העומס והצענו לכל לקוח שהתלונן פיצוי או זיכוי".
הרשתות תגברו את הסניפים
אבל לא רק פיצות. ברשתות רבות דווח על עלייה בהזמנות. כך למשל ברשת ההמבורגרים, "בורגרס בר", דווח על עליה של 15-20 אחוזים במשלוחים בסמוך לשידור האח הגדול. מנהל השיווק, בנו שנייד, מספר, כי העלייה ניכרה גם במספר הכניסות לאתר המסעדה. לדבריו, "בשל העומס החריג, הוחלט במסעדה להזעיק שליח נוסף שתגבר סניפים עמוסים במיוחד".
במסעדת "לבורטוריו די פסטה" העלייה בהיקף המשלוחים באה לידי ביטוי בעיקר בסניפים בתל אביב. במסעדה מספרים שהחל מהשעה תשע, בזמן שהתוכנית החלה, נרשמה עליה ב- 15 אחוזים בהזמנות שהתבצעו אונליין באתר המסעדה.
ניר קודיש, בעלי רשת מסעדת פרש קיטשן, מספר כי הייתה עלייה בולטת בהזמנות משלוחים בעיקר בתל אביב ובהרצליה. זמן המשלוחים הממוצע אמש היה כ- 60 דקות, עליה של 10 דקות לעומת ימים אחרים. בימים כתיקונם, המוקד מאויש בשני שליחים ובטלפן אחד, אמש תוגבר המוקד בארבעה שליחים ובשני טלפנים.