בשנים האחרונות אוכל לא חייב להיות טעים כדי שנצרוך אותו; די לו שייראה טוב. הרשתות החברתיות הכניסו לחיינו את הפורנו הקולינרי, ומאז כולם מריירים כל הזמן על תמונות של אוכל מגרה. אך יש מי שחושב שזה ממש לא מספיק.
את הטירוף סביב אוכל מצולם זיהו שלושה יזמים ישראלים צעירים בגילאי ה-30, שהחליטו לקחת אותו לשלב הבא. "בארץ יש קהילה של אלפי פודיז – אלה אנשים שאוהבים לבשל ואוהבים לאכול, והם נוכחים מאוד בחיי הרשת", מספר ל"אוכל טוב" אריאל קדם, אחד מהשלושה. "האנשים האלה כבר מכירים ממש טוב אחד את השני באופן וירטואלי – הם עוקבים זה אחרי זה באינסטגרם, הופכים להיות חברים בפייסבוק, מנהלים דו שיח ארוך שנים – אבל בעצם אין ולא הייתה להם מעולם הזדמנות להכיר בחיים האמיתיים".
התכנית: יריד אוכל בינלאומי של מנות מהאינסטגרם
קדם, שמכנה את עצמו "בשלן וגרגרן", הוא איש הייטק. יחד עם שרה ליברמן, מעצבת גרפית ובשלנית חובבת וגיל אקרמן, בעל חברת קייטרינג, הקימו את "סופו" – SoFo, Social Food. "שטף תמונות האוכל באינסטגרם מאיים להטביע את העולם", הם כותבים על אירוע ההשקה של הפרויקט, "יש רק בעיה אחת: אי אפשר לאכול את התמונות האלה. בפעם הראשונה תוכלו לטעום את המנות שעד היום יכולתם רק לעשות להן 'LIKE'".
במה בדיוק מדובר? בשישי הקרוב (11/10/13) יתקיים בתל אביב האירוע הראשון מבין רבים המתוכננים, שמטרתו להפוך את קהילת הפודיז הווירטואלית לקהילה ממשית. "זה יהיה יריד האוכל האינסטגרמי הראשון בעולם", מבטיח קדם. "ארבעה סופר-סטארים אינסטגרמיים, שלכל אחד מהם מעל 1,000 עוקבים, יבשלו באירוע לייב לשמונים סועדים חברי הקהילה. האירוע הזה יהיה ראשון בסדרה של חמישה אירועים דומים וקטנים, לקראת היריד הגדול שיערך בתחילת 2014 ובו יבשלו 20 בשלנים למאות סועדים".
כל הכרטיסים לאירוע הקרוב כבר נמכרו (למעשה, נמכרו 80 כרטיסים למרות שהמארגנים התכוונו להכניס רק 50 איש) - אבל על האירועים הבאים ניתן להתעדכן בעמוד הפייסבוק של SoFo.
דמיינו לעצמכם את טעם העיר, מסביר קדם – רק שבמקום דוכנים של מסעדות יהיו בו דוכנים של האנשים שעומדים מאחורי התמונות הכי מגרות ברשת. הרעיון, בסופו של דבר, הוא להפוך את SoFo למקום מפגש לאנשים סביב אוכל בכל העולם. שלושת היזמים, שכרגע עוסקים בפרויקט ללא כוונת רווח, חולמים על יריד אוכל אינסטגרמי בינלאומי, שצפוי להתקיים מידי שנה בעיר בינלאומית אחרת: SoFo ברצלונה, SoFo ניו יורק וכן הלאה.
"אנחנו עושים את זה באמת מתוך רצון לתרום לקהילה שבה אנחנו נמצאים", מסכם קדם. "אוכל זה דבר מאוד חושי, אבל באינסטגרם הוא עובר רק דרך חוש אחד. אנחנו רוצים להוציא אותו החוצה מהתמונה ושנוכל לחוות אותו בכל חמשת החושים".