כמה פעמים יצא לכם לשמוע לאחרונה את השמות איתי הרגיל ומעוז אלונים? הרבה, נכון? כנראה זה קשור לעובדה שהשניים מחזיקים כרגע בכמה מהמקומות החמים ביותר בתל-אביב: מהבסטה, המסעדה הראשונה ועטורת המחמאות שלהם; דרך מעורב, מסעדת ה"אוכל בפיתה" שפתחו כדי לתת כבוד למנת המעורב שלהם, שכאילו זה לא מספיק מגניב, גם עורכת מדי חמישי ערבי בישול של סלבס (רומי אבולעפיה הפגינה שם את כשרונה בתחום האוכל המקסיקני ממש בשבוע שעבר); ועד קפה אירופה, שעל טיב האוכל המוגש בו הדעות חלוקות, אבל על היותו מקום סופר-לוהט כולם מסכימים פה אחד, גם המבקרים.
הוכחה נוספת לזה שהשניים האלה, הרגיל ואלונים, כנראה עושים משהו נכון התקבלה השבוע דווקא ממגזין "ניוזוויק" האמריקאי, שהכתיר את הבסטה ואברקסס צפון של אייל שני כשתיים מ-101 המסעדות ששווה לבקר בהן בעולם. את הרשימה הרכיב צוות של 53 שפים, והיא כוללת את המקומות החמים והטובים ביותר, המוזרים והבלתי נשכחים ברחבי הגלובוס. שתי המסעדות הישראליות נמצאות שם בחברה טובה עם מסעדות מפורסמות כמו "הברווז השמן" של הסטון בלומנת'ל, מסעדת "דניאל" של דניאל בולו ו"מומופוקו" הניו יורקית.
אם כבר מדברים על כבוד בעולם, אי אפשר שלא להזכיר את הביקורת המפרגנת שפרסם לאחרונה "ניו יורק טיימס" על המזללה של מאיר אדוני, כמו גם את מוסדות האוכל הירושלמיים שזכו לחשיפה והמלצות במגזין Food & Wine הנחשב.
מעוז אלונים, באופן לא מפתיע, מבסוט מפיסת ההכרה הבינלאומית שנחתה אצלו פתאום. "כיף שמפרגנים לנו", הוא אומר. "אנחנו עובדים קשה מאוד כבר 5 שנים, לא מתפשרים על מה שעושים וזה טוב שמעריכים אותנו. שמחים על הפרגון".
שמענו שבכלל לא ידעתם שנכנסתם לרשימה.
"לפני כמההתחילו להגיע טלפונים מחברים מחו"ל ומהר מאוד מרחו לי על הקיר בפייסבוק את השער של העיתון. בהתחלה לא הבנו על מה המהומה".
מה עשיתם שזה מגיע לכם?
"אנחנו צוות של אנשים שהולכים ביחד מהיום הראשון, ושוב, אנחנו לא מתפשרים במה שעושים - לפעמים מקבלים על זה ציון לשבח ממישהו חיצוני ולפעמים מסתפקים בהרגשה הזאת בעצמנו".
אם מישהו מהמגזין היה מגיע למסעדה, מה הייתם מגישים לו?
"אנחנו גאים בכל המנות שאנחנו עושים ומתעסקים בעיקר בחומי גלם טובים, שאנחנו מאוד גאים בהם. אבל אם הייתי צריך לבחור הייתי הולך על מנות כמו פרוסות נאות של דג שיצא מהמים הבוקר, הפיצה שלנו (עם קרם פרש, תפוחי אדמה, גבינת עיזים, אספרגוס, כמהין שחורות ושני חלמונים) וטרטר הבקר שלנו".
בארץ קשה לאנשים לפרגן עד הסוף, ותמיד יש כאלה שמלכלכים. אתם מרגישים שזכיתם סוף סוף בחותמת איכות?
"אני מבטיח שגם עכשיו יש כאלו שילכלכו וכאלו שיפרגנו. יש לנו הערכה גדולה, וזה כיף שמפרגנים לך ממקום רחוק שלא קשור לחבורה המקומית. אבל מי שבאמת מפרגן לנו אלו הלקוחות הקבועים, שכבר 5 שנים הולכים איתנו, וגם הצוות היוצא דופן שיש פה – זה לא דבר של מה בכך שצוות החל משוטף כלים ועד אחרון הטבחים נמצאים איתנו מהיום הראשון ועד עכשיו. זו חותמת האיכות שלנו".